REMONT SILNIKA
REMONT SILNIKA
Właśnie rozebrałem silnik swojego ZAZ-a w drobny mak.Do tej pory udało mi się kupić praktycznie wszystkie części(nowe cylindry,tłoki ,pierścienie,panewki korbowodowe i główne,zawory,uszczelki),teraz szykuję się do szlifu wału,i regeneracji głowic.Ale nurtuje mnie pewna sprawa,podczas rozbiórki znalazłem na bloku silnika,jakieś pozostałości farby,koloru ceglasto-czerwonego,i tu pytanie ,czy blok silnika oryginalnie był malowany?
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
Powiedz skąd masz nowe graty ?
Od sovietretro ?
Bo doszły mnie słuchy że pierścienie strasznie rysują cylindry.
Co do bloku.
To nie farba a jakaś chyba rosyjska wersja lakieru chroniącego ten za przeproszeniem "gównolit" (jak go ktoś kiedyś nazwał,bo nawet koło aluminium to nie leżało) przed utlenianiem.
Zedrzyj to i pomaluj.
Od sovietretro ?
Bo doszły mnie słuchy że pierścienie strasznie rysują cylindry.
Co do bloku.
To nie farba a jakaś chyba rosyjska wersja lakieru chroniącego ten za przeproszeniem "gównolit" (jak go ktoś kiedyś nazwał,bo nawet koło aluminium to nie leżało) przed utlenianiem.
Zedrzyj to i pomaluj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
O tutaj się nie zgodzę! Bloki z zaporożca leżały zdecydowanie daleko od gównolitu, z jakiego wykonane są bloki np do dniepra! Blok silnika zaporożca, to w ogóle jest dziwny wynalazek, to to nie jest aluminium, tylko stop aluminiowo - magnezowy, czyli coś w stylu przyzwoitego duralu. Przecież akurat z blokami nie mamy problemów - nie rozłażą się, pękają, nie wybijają. Więc nie jest z nimi tak źle
Oryginalnie bloki były malowane jakąś brązową, czy burą farbą, chyba jako zabezpieczenie przeciwkorozyjne.
Oryginalnie bloki były malowane jakąś brązową, czy burą farbą, chyba jako zabezpieczenie przeciwkorozyjne.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: REMONT SILNIKA
No niestety , tego stopu nawet anodować się nie da...ile ja firm zjeździłem.
Co do pierścieni od sovietretro to ja też kupiłem od niego i zobaczymy, na razie lekko dymi po ostrej przegazówce,ale póki co silnik niedotarty .
Zwróć uwagę na wałek rozrządu , to jest jedyna rzecz, której nie ruszałem i żałuję, bo po rozgrzaniu słyszę jakby troche za mocno rozrząd pierwszego cylindra a regulacja luzu nie pomaga.
Co do pierścieni od sovietretro to ja też kupiłem od niego i zobaczymy, na razie lekko dymi po ostrej przegazówce,ale póki co silnik niedotarty .
Zwróć uwagę na wałek rozrządu , to jest jedyna rzecz, której nie ruszałem i żałuję, bo po rozgrzaniu słyszę jakby troche za mocno rozrząd pierwszego cylindra a regulacja luzu nie pomaga.
M-72, wersja Euro5
Re: REMONT SILNIKA
W moim przypadku,na razie niema się czym chwalić.Tak wyglądał w chwili zakupu czyli w Listopadzie
Teraz jest rozebrany na części pierwsze,i powoli remontowany.
Teraz jest rozebrany na części pierwsze,i powoli remontowany.
Ostatnio zmieniony niedziela, 23 wrz 2012, 19:24 przez mucha68, łącznie zmieniany 1 raz.
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
Pomału odpicujesz brykę że będzie na co oko zawiesić.
Jakieś plany z kolorem już są ?
Jakieś plany z kolorem już są ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
W takim kolorze jest moja OSA
i w podobnym chyba będzie Zaporożec :D
i w podobnym chyba będzie Zaporożec :D
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
O rany,
Zajebiaszcza.
Zajebiaszcza.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Osa piękna, jak skończę Zaza zabieram się za Avo Sporta.
Re: REMONT SILNIKA
No i odszedł mi jeden problem,nie muszę robić szlifu wału ,o tego gościa od trajki http://www.allegromat.pl/aukcja117617" onclick="window.open(this.href);return false;" ,kupiłem za 150 zł nowy wał korbowy z kompletem panewek,czyli główne i korbowe. :D
MUCHA NA OSIE
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: REMONT SILNIKA
Super, opłaca się trochę poszperać :)
Re: REMONT SILNIKA
taniocha ! gratuluję zakupu!
Mucha, Ty czasem nie byłes tą Osą na rajdzie w Wołominie teraz we wrzesniu?
Mucha, Ty czasem nie byłes tą Osą na rajdzie w Wołominie teraz we wrzesniu?
Re: REMONT SILNIKA
Właśnie odebrałem głowicę z regeneracji ,gościu podtoczył prowadnice i zamontował uszczelniacze od IVECO ,założone są nowe zawory.Zobaczymy po założeniu jak to się będzie sprawować .
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
ja też, zawsze na zakończenie sezonu:) a otwieram sezon co roku na Magnecie w Mińskumucha68 pisze:No pewnie,co roku jestem :D
Re: REMONT SILNIKA
Tak na razie wygląda silnik
Teraz jeszcze wcisnąć cylindry na tłoki i przykręcić głowice. :D
Teraz jeszcze wcisnąć cylindry na tłoki i przykręcić głowice. :D
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
Szpilki masz jeszcze w orginale ?
Wykręcane już z raz z bloku czy jeszcze nie ?
Wykręcane już z raz z bloku czy jeszcze nie ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Piękne będą te Zaporożce, w fabryce chyba nigdy tak się nie przykładali.
Re: REMONT SILNIKA
Ładnie :D Brawo
Re: REMONT SILNIKA
No i wyobraź sobie że żadna nie wylazła,ale za to jedna się urwała,po przejrzeniu okazało się że to była ostatnia oryginalna,Ale mam już dorobioną nową .Fido pisze:Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
No to git.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Pytałem już w innym dziale ,ale spytam jeszcze raz ,jako długość paska klinowego.Aha i czy lepiej zwykły czy zębaty?
MUCHA NA OSIE