REMONT SILNIKA

Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Właśnie rozebrałem silnik swojego ZAZ-a w drobny mak.Do tej pory udało mi się kupić praktycznie wszystkie części(nowe cylindry,tłoki ,pierścienie,panewki korbowodowe i główne,zawory,uszczelki),teraz szykuję się do szlifu wału,i regeneracji głowic.Ale nurtuje mnie pewna sprawa,podczas rozbiórki znalazłem na bloku silnika,jakieś pozostałości farby,koloru ceglasto-czerwonego,i tu pytanie ,czy blok silnika oryginalnie był malowany?
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Fido »

Powiedz skąd masz nowe graty ?
Od sovietretro ?
Bo doszły mnie słuchy że pierścienie strasznie rysują cylindry.

Co do bloku.
To nie farba a jakaś chyba rosyjska wersja lakieru chroniącego ten za przeproszeniem "gównolit" (jak go ktoś kiedyś nazwał,bo nawet koło aluminium to nie leżało) przed utlenianiem.
Zedrzyj to i pomaluj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Zgadza się ,zestaw naprawczy silnika kupiłem u sovietretro.
MUCHA NA OSIE
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Błażej »

O tutaj się nie zgodzę! Bloki z zaporożca leżały zdecydowanie daleko od gównolitu, z jakiego wykonane są bloki np do dniepra! Blok silnika zaporożca, to w ogóle jest dziwny wynalazek, to to nie jest aluminium, tylko stop aluminiowo - magnezowy, czyli coś w stylu przyzwoitego duralu. Przecież akurat z blokami nie mamy problemów - nie rozłażą się, pękają, nie wybijają. Więc nie jest z nimi tak źle ;)
Oryginalnie bloki były malowane jakąś brązową, czy burą farbą, chyba jako zabezpieczenie przeciwkorozyjne.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mancin »

No niestety , tego stopu nawet anodować się nie da...ile ja firm zjeździłem.
Co do pierścieni od sovietretro to ja też kupiłem od niego i zobaczymy, na razie lekko dymi po ostrej przegazówce,ale póki co silnik niedotarty .
Zwróć uwagę na wałek rozrządu , to jest jedyna rzecz, której nie ruszałem i żałuję, bo po rozgrzaniu słyszę jakby troche za mocno rozrząd pierwszego cylindra a regulacja luzu nie pomaga.
M-72, wersja Euro5
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

W moim przypadku,na razie niema się czym chwalić.Tak wyglądał w chwili zakupu czyli w Listopadzie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz jest rozebrany na części pierwsze,i powoli remontowany.
Ostatnio zmieniony niedziela, 23 wrz 2012, 19:24 przez mucha68, łącznie zmieniany 1 raz.
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Fido »

Pomału odpicujesz brykę że będzie na co oko zawiesić.
Jakieś plany z kolorem już są ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

W takim kolorze jest moja OSA Obrazek
i w podobnym chyba będzie Zaporożec :D
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Fido »

O rany, <szok>
Zajebiaszcza.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zcart
Fan4oo
Posty: 78
Rejestracja: poniedziałek, 17 wrz 2012, 23:57

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: zcart »

Osa piękna, jak skończę Zaza zabieram się za Avo Sporta.
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

No i odszedł mi jeden problem,nie muszę robić szlifu wału ,o tego gościa od trajki http://www.allegromat.pl/aukcja117617" onclick="window.open(this.href);return false;" ,kupiłem za 150 zł nowy wał korbowy z kompletem panewek,czyli główne i korbowe. :D
MUCHA NA OSIE
Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Dawid_2248 »

Super, opłaca się trochę poszperać :)
zaz1200

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: zaz1200 »

taniocha ! gratuluję zakupu!
Mucha, Ty czasem nie byłes tą Osą na rajdzie w Wołominie teraz we wrzesniu?
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

No pewnie,co roku jestem :D
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Właśnie odebrałem głowicę z regeneracji ,gościu podtoczył prowadnice i zamontował uszczelniacze od IVECO ,założone są nowe zawory.Zobaczymy po założeniu jak to się będzie sprawować .
MUCHA NA OSIE
zaz1200

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: zaz1200 »

mucha68 pisze:No pewnie,co roku jestem :D
ja też, zawsze na zakończenie sezonu:) a otwieram sezon co roku na Magnecie w Mińsku ;)
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Tak na razie wygląda silnik Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz jeszcze wcisnąć cylindry na tłoki i przykręcić głowice. :D
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Fido »

Szpilki masz jeszcze w orginale ?
Wykręcane już z raz z bloku czy jeszcze nie ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Nie wiem,ja ich jeszcze nie wykręcałem.
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Fido »

Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.

Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zaz1200

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: zaz1200 »

Piękne będą te Zaporożce, w fabryce chyba nigdy tak się nie przykładali.
zcart
Fan4oo
Posty: 78
Rejestracja: poniedziałek, 17 wrz 2012, 23:57

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: zcart »

Ładnie :D Brawo :applause
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Fido pisze:Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.

Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
No i wyobraź sobie że żadna nie wylazła,ale za to jedna się urwała,po przejrzeniu okazało się że to była ostatnia oryginalna,Ale mam już dorobioną nową .
MUCHA NA OSIE
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: Fido »

No to git.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: REMONT SILNIKA

Post autor: mucha68 »

Pytałem już w innym dziale ,ale spytam jeszcze raz ,jako długość paska klinowego.Aha i czy lepiej zwykły czy zębaty?
MUCHA NA OSIE
ODPOWIEDZ