REMONT SILNIKA
REMONT SILNIKA
Właśnie rozebrałem silnik swojego ZAZ-a w drobny mak.Do tej pory udało mi się kupić praktycznie wszystkie części(nowe cylindry,tłoki ,pierścienie,panewki korbowodowe i główne,zawory,uszczelki),teraz szykuję się do szlifu wału,i regeneracji głowic.Ale nurtuje mnie pewna sprawa,podczas rozbiórki znalazłem na bloku silnika,jakieś pozostałości farby,koloru ceglasto-czerwonego,i tu pytanie ,czy blok silnika oryginalnie był malowany?
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
Powiedz skąd masz nowe graty ?
Od sovietretro ?
Bo doszły mnie słuchy że pierścienie strasznie rysują cylindry.
Co do bloku.
To nie farba a jakaś chyba rosyjska wersja lakieru chroniącego ten za przeproszeniem "gównolit" (jak go ktoś kiedyś nazwał,bo nawet koło aluminium to nie leżało) przed utlenianiem.
Zedrzyj to i pomaluj.
Od sovietretro ?
Bo doszły mnie słuchy że pierścienie strasznie rysują cylindry.
Co do bloku.
To nie farba a jakaś chyba rosyjska wersja lakieru chroniącego ten za przeproszeniem "gównolit" (jak go ktoś kiedyś nazwał,bo nawet koło aluminium to nie leżało) przed utlenianiem.
Zedrzyj to i pomaluj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
O tutaj się nie zgodzę! Bloki z zaporożca leżały zdecydowanie daleko od gównolitu, z jakiego wykonane są bloki np do dniepra! Blok silnika zaporożca, to w ogóle jest dziwny wynalazek, to to nie jest aluminium, tylko stop aluminiowo - magnezowy, czyli coś w stylu przyzwoitego duralu. Przecież akurat z blokami nie mamy problemów - nie rozłażą się, pękają, nie wybijają. Więc nie jest z nimi tak źle ![Mruga ;)](./images/smilies/wink.gif)
Oryginalnie bloki były malowane jakąś brązową, czy burą farbą, chyba jako zabezpieczenie przeciwkorozyjne.
![Mruga ;)](./images/smilies/wink.gif)
Oryginalnie bloki były malowane jakąś brązową, czy burą farbą, chyba jako zabezpieczenie przeciwkorozyjne.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: REMONT SILNIKA
No niestety , tego stopu nawet anodować się nie da...ile ja firm zjeździłem.
Co do pierścieni od sovietretro to ja też kupiłem od niego i zobaczymy, na razie lekko dymi po ostrej przegazówce,ale póki co silnik niedotarty .
Zwróć uwagę na wałek rozrządu , to jest jedyna rzecz, której nie ruszałem i żałuję, bo po rozgrzaniu słyszę jakby troche za mocno rozrząd pierwszego cylindra a regulacja luzu nie pomaga.
Co do pierścieni od sovietretro to ja też kupiłem od niego i zobaczymy, na razie lekko dymi po ostrej przegazówce,ale póki co silnik niedotarty .
Zwróć uwagę na wałek rozrządu , to jest jedyna rzecz, której nie ruszałem i żałuję, bo po rozgrzaniu słyszę jakby troche za mocno rozrząd pierwszego cylindra a regulacja luzu nie pomaga.
M-72, wersja Euro5
Re: REMONT SILNIKA
W moim przypadku,na razie niema się czym chwalić.Tak wyglądał w chwili zakupu czyli w Listopadzie
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20020.jpg)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20010.jpg)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20014.jpg)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20016.jpg)
Teraz jest rozebrany na części pierwsze,i powoli remontowany.
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20020.jpg)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20010.jpg)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20014.jpg)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20016.jpg)
Teraz jest rozebrany na części pierwsze,i powoli remontowany.
Ostatnio zmieniony niedziela, 23 wrz 2012, 19:24 przez mucha68, łącznie zmieniany 1 raz.
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
Pomału odpicujesz brykę że będzie na co oko zawiesić.
Jakieś plany z kolorem już są ?
Jakieś plany z kolorem już są ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
W takim kolorze jest moja OSA ![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20005.jpg)
i w podobnym chyba będzie Zaporożec :D
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files//11112/./osa%20005.jpg)
i w podobnym chyba będzie Zaporożec :D
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
O rany,
Zajebiaszcza.
![Szok <szok>](./images/smilies/szok.gif)
Zajebiaszcza.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Osa piękna, jak skończę Zaza zabieram się za Avo Sporta.
Re: REMONT SILNIKA
No i odszedł mi jeden problem,nie muszę robić szlifu wału ,o tego gościa od trajki http://www.allegromat.pl/aukcja117617" onclick="window.open(this.href);return false;" ,kupiłem za 150 zł nowy wał korbowy z kompletem panewek,czyli główne i korbowe. :D
MUCHA NA OSIE
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: REMONT SILNIKA
Super, opłaca się trochę poszperać :)
Re: REMONT SILNIKA
taniocha ! gratuluję zakupu!
Mucha, Ty czasem nie byłes tą Osą na rajdzie w Wołominie teraz we wrzesniu?
Mucha, Ty czasem nie byłes tą Osą na rajdzie w Wołominie teraz we wrzesniu?
Re: REMONT SILNIKA
Właśnie odebrałem głowicę z regeneracji ,gościu podtoczył prowadnice i zamontował uszczelniacze od IVECO ,założone są nowe zawory.Zobaczymy po założeniu jak to się będzie sprawować .
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
ja też, zawsze na zakończenie sezonu:) a otwieram sezon co roku na Magnecie w Mińskumucha68 pisze:No pewnie,co roku jestem :D
![Mruga ;)](./images/smilies/wink.gif)
Re: REMONT SILNIKA
Tak na razie wygląda silnik ![Obrazek](http://www.imagic.pl/files/11112/./DSC00275.JPG)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files/11112/./DSC00274.JPG)
![Obrazek](http://www.imagic.pl/files/11112/./DSC00273.JPG)
Teraz jeszcze wcisnąć cylindry na tłoki i przykręcić głowice. :D
Teraz jeszcze wcisnąć cylindry na tłoki i przykręcić głowice. :D
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
Szpilki masz jeszcze w orginale ?
Wykręcane już z raz z bloku czy jeszcze nie ?
Wykręcane już z raz z bloku czy jeszcze nie ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Piękne będą te Zaporożce, w fabryce chyba nigdy tak się nie przykładali.
Re: REMONT SILNIKA
Ładnie :D Brawo ![Brawo :applause](./images/smilies/th_applause.gif)
![Brawo :applause](./images/smilies/th_applause.gif)
Re: REMONT SILNIKA
No i wyobraź sobie że żadna nie wylazła,ale za to jedna się urwała,po przejrzeniu okazało się że to była ostatnia oryginalna,Ale mam już dorobioną nową .Fido pisze:Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
MUCHA NA OSIE
Re: REMONT SILNIKA
No to git.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: REMONT SILNIKA
Pytałem już w innym dziale ,ale spytam jeszcze raz ,jako długość paska klinowego.Aha i czy lepiej zwykły czy zębaty?
MUCHA NA OSIE