Zap nie odoala
Zap nie odoala
Po wciśnięcie starter słychać przekaznik rozrusznik ale nie kręci... Co robić?
Re: Zap nie odoala
A aku masz dobrze nabity?
Jeśli tak to rozkręcić rozruchator może szczotki, może kabelek... swoja lata ma, mogło coś zaśniedzieć etc.
Jeśli tak to rozkręcić rozruchator może szczotki, może kabelek... swoja lata ma, mogło coś zaśniedzieć etc.
A biker`s work is never done...
Re: Zap nie odoala
nowy akumulator! przekaznik tyka. ale jakby pradu nie dostawał ...nie wiem po zimie pierwsze odpalenie i dupa....w zime przeplałem i nic nie zmieniałem....jak to sprawdzić?
Re: Zap nie odoala
Oj, oj oj...
1. Sprawdzić stan połączeń - klemy, przewody na rozruszniku, stan połączeń masowych.
2. Sprawdzić napięcie na akumulatorze. Miernik w ruch.
3. Zewrzeć ze sobą śruby prądowe na alternatorze, czyli tą do której jest przykręcony przewód z akumulatora z tą, do której przykręcony jest krótki przewód z samego rozrusznika.
4. Podaj napięcie bezpośrednio na zacisk cewki rozrusznika. Sprawdź kontrolką, czy przy próbie rozruchu pojawia się napięcie w tym miejscu. Jeśli nie, to problem masz w obwodzie sterowania: przycisk startera/stacyjka, przekaźnik rozrusznika (do sprawdzenia zasilania i masy).
5. Oklepać trochę rozrusznik. Możliwe, że się szczotki "zawiesiły". Możliwe też, że to już zapowiedź ich końca i trzeba będzie wymienić. Jeśli nie masz zgrzewarki, to od razu zleć to w zakładzie. Nie wierzyłbym lutowaniu na cynę w takim miejscu.
Jeśli napięcia w porządku, a powyższe nie przyniosło żadnych rezultatów, to zabieraj się za wykręcanie rozrusznika.
Jeśli uważasz rozrusznik i resztę za sprawne, a nadal nie działa, to zacznij wierzyć w złośliwe skrzaty
1. Sprawdzić stan połączeń - klemy, przewody na rozruszniku, stan połączeń masowych.
2. Sprawdzić napięcie na akumulatorze. Miernik w ruch.
3. Zewrzeć ze sobą śruby prądowe na alternatorze, czyli tą do której jest przykręcony przewód z akumulatora z tą, do której przykręcony jest krótki przewód z samego rozrusznika.
4. Podaj napięcie bezpośrednio na zacisk cewki rozrusznika. Sprawdź kontrolką, czy przy próbie rozruchu pojawia się napięcie w tym miejscu. Jeśli nie, to problem masz w obwodzie sterowania: przycisk startera/stacyjka, przekaźnik rozrusznika (do sprawdzenia zasilania i masy).
5. Oklepać trochę rozrusznik. Możliwe, że się szczotki "zawiesiły". Możliwe też, że to już zapowiedź ich końca i trzeba będzie wymienić. Jeśli nie masz zgrzewarki, to od razu zleć to w zakładzie. Nie wierzyłbym lutowaniu na cynę w takim miejscu.
Jeśli napięcia w porządku, a powyższe nie przyniosło żadnych rezultatów, to zabieraj się za wykręcanie rozrusznika.
Jeśli uważasz rozrusznik i resztę za sprawne, a nadal nie działa, to zacznij wierzyć w złośliwe skrzaty
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Zap nie odoala
bedziem robić, dzięki Blażej!
Re: Zap nie odoala
PS. ostatnio siedziałem na Triumph Rocket III Touring i powiem wam że Zap mi się mały wydaje od tej pory.
Re: Zap nie odoala
W razie problemów pisz lub dzwoń.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
- zapek-1974
- Zapomaniak
- Posty: 434
- Rejestracja: czwartek, 4 wrz 2008, 19:46
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
Re: Zap nie odoala
Bo nie siedziałeś na zapie kolegi czeskiegogreg pisze:PS. ostatnio siedziałem na Triumph Rocket III Touring i powiem wam że Zap mi się mały wydaje od tej pory.
Re: Zap nie odoala
Odpalił?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Zap nie odoala
Człowiek się napodpowiada, stara się pomóc, a tu ani wieści o tym, czy pomogło i udało się usunąć problem, ani pocałujmniewdupę...
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Zap nie odoala
Dziękuję.
Nie odpalił.
Brak czasu na diagnozę.
Nie odpalił.
Brak czasu na diagnozę.
Re: Zap nie odoala
Zrobiłeś cokolwiek, czy taki brak brak tego czasu i nie ma sekundy by się zająć? Ja mam teraz taki zapierdziel, że nie mam czasu się po plecach podrapać, a z taką to na pusto biegam, bo nie ma czasu załadować, więc rozumiem. Jednak może coś grzebnąłeś? W zapku jest układ blokowania rozrusznika po odpaleniu silnika, może on nawalił? Wystarczy polatać trochę z probówką po kabelkach. Schemat układu, w kolorze, gdzieś tu jest.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Zap nie odoala
obiecuję ze w ten wekend sprawdzę i zdam realcję niebawem. kombinowałem z tym przekaznikiem ale om tylko tyka i nic...
Re: Zap nie odoala
Tak, jak pisałem. Na początek sprawdź, czy rozrusznik w ogóle kręci. Czyli zewrzyj na nim śrubę do której idzie prąd z akumulatora ze śrubą, z której wychodzi krótka linka do rozrusznika. Jak ruszy, to zacznij szukać dalej. Aha! Sprawdź masę idącą na silnik! Bo jak ona się przerwie, to objaw może być podobny. Rozrusznik potrzebuje dużo prądu i to z dwóch stron, czyli plus i minus.
Pamiętaj, że rozrusznik zapka ma dodatkowe wyjście, na którym pojawia się 12V podczas kręcenia rozrusznikiem. To wyjście służy do podniesienia napięcia na cewce zapłonowej podczas rozruchu, bo omija rezystor, który jest przykręcony do cewki. Nie można tego pomylić z zaciskiem cewki rozrusznika, bo nie będzie działać.
Pamiętaj, że rozrusznik zapka ma dodatkowe wyjście, na którym pojawia się 12V podczas kręcenia rozrusznikiem. To wyjście służy do podniesienia napięcia na cewce zapłonowej podczas rozruchu, bo omija rezystor, który jest przykręcony do cewki. Nie można tego pomylić z zaciskiem cewki rozrusznika, bo nie będzie działać.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Zap nie odoala
Polecam sprawdzić rozrusznik - rozebrać przekaźnik (skoro "cyka" znaczy, że cewka jest ok) i skontrolować płytkę miedzianą, której rolą jest przekazywanie prądu od głównego zacisku "+" do zacisku rozrusznika (to te dwa duże zaciski na przekaźniku rozrusznika).
Re: Zap nie odoala
Chopy! Zap żyje. Opukałem kołkiem od szpadla rozruchator i działa juhujuhu :) dzięki Błazej kocham ten dźwięk zapa
Re: Zap nie odoala
Nie Ty jedyny.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Zap nie odoala
Jeśli po opukaniu ruszył, to pewnikiem szczotki. Przejrzyj je sobie, żeby problem nie pojawił się w najmniej oczekiwanym momencie. Jeśli trzeba wymienić, to jeśli nie masz maszynki do zgrzewania, to sam tego nie rób. Lutowanie się rozleci, bo czasem się tam potrafi zagrzać. Chyba, że twardym lutem. Ostatecznie możesz próbować zgrzać samodzielnie, jeśli dysponujesz mocnym akumulatorem (są filmiki na YT, jak to zrobić), ale to na własne ryzyko.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565