Projekt X (już nie jamnik)

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Zrób no jakiś filmik na szybko;D
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Przejścia średnic.
Zapek wydechy.jpg
Zrobiłem także górne osłony lag z nierdzewki
Zap Osłony lag.jpg

Filmik będzie jak tylko wrzucę go na YT
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

I już mam filmik.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

No kurde teraz do dudni zajebiście :)
A biker`s work is never done...
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Projekt X

Post autor: lysy6961 »

Dudni to pewnie w garażu:) poczekamy do wiosny to się zobaczy jak to brzmi na żywo;)
wojteq1971
Zainteresowany
Posty: 69
Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49

Re: Projekt X

Post autor: wojteq1971 »

:applause
Awatar użytkownika
zapek-1974
Zapomaniak
Posty: 434
Rejestracja: czwartek, 4 wrz 2008, 19:46
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: Projekt X

Post autor: zapek-1974 »

Piękne brzmienie .
Fido zmień te koła na szprychowe , bo te mu cały jego urok przysłaniają :lol
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Nie wiem czy VN 750 wychodził na szprychach bo jeśli nie to nie będę się pchał w kolejne rezanie,dotaczanie i kombinowanie.
Wiem,ładniej by było na szprychach.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Mam mały urlop więc postanowiłem odpalić sprzęta.
Skubaniec na polskich świecach nie chce gadać.
Założyłem mu ruskie i rwie jak wściekły :lol
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Zrobiłem DB-Killery ale nie jestem zadowolony z dźwięku.
Fakt, wyciszył się diametralnie ale to nie to, o co mi chodziło. :scratch
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Jakiego kształtu te killery zrobiłeś? I jak bardzo wykastrowały dźwięk? Najlepiej zrób filmik, na którym widać wstawki i słychać moto przed i po ich zamontowaniu.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Zrobiłem tak jak poprzednio.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Fido pisze:Zrobiłem tak jak poprzednio.
Załączniki
20160322_135736.jpg
20160322_135800.jpg
20160322_135728.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Ale jak zmieniły? Przytłumiły? Zmieniły brzmienie? Inne? Opisz. Albo daj film, jak pracuje wydech wolny i jak z wkładką.
Przede wszystkim zrób więcej otworów w tych wkładkach, bo w tej chwili to nieciekawie się prezentuje.
Spróbuj jeszcze innej konstrukcji. Mianowicie zrób podobnie rurę, tak jak jest z tymi dwoma krążkami. Ale krążki zrób pełne z obu stron. Rurę zrób przelotową. Nawierć na niej po kilkadziesiąt, ale tak bliżej setki otworów. Ma być ich dużo dużo. Albo nawet zwiń rurę z blachy perforowanej. Potem nawiń na tą rurę między krążki ograniczające watę stalową. Nie za ciasno. Ale też nie luźno. I taki pakiet wsuń w wydech.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Na dniach spróbuję coś nagrać bo opisać dźwięk ciężko.

Znalazłem na necie fajne do HD, jedynie trzeba dotoczyć tulejki.
wytlumienie_wydechu.jpg
Ale myślę też nad taką konstrukcją.
schemat.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Nie wiem jak Wy ale ja polatałem dziś ze 70 km.
Załączniki
Zapek 2016.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

A więc tak.
Kupiłem te wytłumienia z HD, oczywiście to podróby ale pal go sześć.
W środek wstawiłem przegrodę bo były przelotowe.
I tak.
Co dać do wytłumienia.
Druciak do zlewozmywaków ?
Orginalny materiał ?
Bez niczego,same wkłady ???

Z tym materiałem czuć opór dmuchając w rurę i boję się że za bardzo będzie dusić Zapa.
Z druciakiem tak, jak bez nich.
Załączniki
DB Killer.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Oryginalnie było bez przegrody, tak? Więc materiał, kory tam był jedynie tłumił pulsację, a przelot był wolny. Jak na moje oko, to przekombinowałeś ze wspawywaniem tej przegrody. Ale skoro już jest, to teraz musisz poszukać luźnego materiału, który będzie przepuszczał spaliny. Więc oryginalny materiał odpada. Jedynie gruba wata stalowa lub wióry stalowe. Czy druciaki się nadają? Nie wiem, ostatnio trzymałem w ręku takie,które wyglądały jak cięte z metalizowanej folii. Spróbuj na początek bez niczego tak, jak na obrazku z niebieskimi strzałkami. Jak będzie źle, to próbuj coś LUŹNO nawijać, bo przez tą masę będą przelatywać spaliny, co moim zdaniem jest błędem, bo żaden tłumik tak nie działa.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Tak, bez przegrody.
Za tydzień jadę do PL na krótki urlop to potestuje.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Wiec to, co było nawinięte na rurę, działało jak wygłuszenie w kolumnie głośnikowej. A wygłuszenie, czyli właśnie miękka dźwiękoprzepuszczalna gruba warstwa jakiejś tkanini, czy włókniny powiększa objętość akustyczną. Czyli komora robi się dla dźwięku większa. W tych wkładach działało to dokładnie w ten sam sposób. Dzięki takim wkładom uzyskiwano bardziej basowy dźwięk, a do tego cichszy, bo jednak to dudnienie się wygładzało i amplituda spadała. Ty niestety próbujesz uzyskać jakieś nie wiadomo co, bo w tym, co narysowałeś, to droga spalin prowadzi przez warstwy włókniny, czyli znacząco tłumisz przepływ. Ani to mądre, ani to skuteczne. Zanim zabierzesz się za niepotrzebne eksperymenty, popatrz sobie, jak są zbudowane tłumiki różnych producentów. Na YT znajdziesz tego trochę, choćby
https://www.youtube.com/watch?v=6TrUl4GGBJM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=RWTARjxiqlo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=QEBdiW4LbI0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zauważ, ze są stosowane przegrody, deflektory, zawirowywacze, a spaliny są wprowadzane w ruch wirowy, rezonans, itd, co ma poprawić ich przepływ na zasadzie działania zjawisk falowych i wyciszenia na zasadzie nakładania się interferencji.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Teoria jedno,praktyka drugie.

Zrobiłem tak.
Rozwinąłem stalowy zmywak inawinąłem go na DB-Killery, do tego dołożyłem jedną z czterech warstw tej maty głuszącej.
Super nie jest ale i tak lepiej niż na dorabianych własnoręcznie.

PS.
Mój Zap znów dostał dziś fochów z zapłonem.
Wybrałem się z ojcem na dwa motocykle w trasę i przestał mi palić na 4 cylinder.
Myślę świeca ruska padła.
Wykręcam, czarna jak święta ziemia.
Poczyściłem, zamieniłem z 3 miejscami.
Niby pali,prycha.
A chuj.Ogień na tłoki.
Po 100 km nadal nie tak jak trzeba.
Wykręciłem wszystkie,poczyściłem,wrzuciłem w mocherowy beret i wkręciłem jak popadło.
Pomarudził i z końcem dnia moto jak nowo narodzone.
Co jest kuwa ?
Nie czaję.
Tyle że mi przy przygazówkach wali sadzą jak by w piec oponę do spalenia wrzucił.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Jak wsadziłeś killery to powinieneś teraz dograć mieszankę od nowa.
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Zabawa z dyszami ?
Weź mnie nie dołuj. :rany
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Popróbuj śrubą składu mieszanki :D Gaźnik to wrażliwe ustrojstwo a mieszanka musi być 14:1. Każda operacja przy wydechach typu, wypruwanie, tłumienie, przedmuchy powodują zakłócanie pracy gaźnika i konieczność zmiany jego nastawów (przy przedmuchach to raczej cięzko o próby ustawienia). Wypruwając wydechy- zubażasz mieszankę a zatykając wyloty powodujesz że się wzbogaca- dlatego wali Ci z rury na czarno i daje nadmiar sadzy na świecy. Będziesz tak jeździł to z czasem uszkodzi gniazda zaworowe bo się sadza osadza też na przylgniach zaworowych.
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Tylko pytanie w którą stronę w tym dwugardzielu mam kręcić tą śrubą by zubożyć mieszankę.
Wkręcać czy wykręcać ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
ODPOWIEDZ