Projekt X (już nie jamnik)

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Brak czasu.
Grzał się nie będzie bo mam dobrą przekładnię i wiatrowyzwalacz między cylindrami :P
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Blok już czarny,niech schnie parę dni.
Załączniki
Blok Zapa.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Projekt X

Post autor: lysy6961 »

Ładnie wygląda spox czym malowałeś?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Podkład epoksydowy a na to czarna baza akrylowa + lakier bezbarwny twardości HR
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Jak pisałem tak zrobiłem.
Wyciąłem podkładki z blachy miedzianej 0,2 mm (alu nie znalazłem)
i założyłem pod głowice.
20151205_121455.jpg
20151205_174524.jpg
Dlaczego ???
Powierzchnia styku cylindrów z głowicą była już trochę wygnieciona.
Sprzętu na wyrównanie tego brak, choć to możliwe.
Podkładki uszczelnią nierówności.

Prawa strona już założona.
Na szpilki założyłem rurki termokurczliwe (miały być czerwone a wyszło jak wyszło).
Na chromowanie ich nie było czasu,szkoda.
20151205_174438.jpg
Myślę że jest ok.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Piecyk poskładany i już siedzi w ramie.
Załączniki
20151207_172226.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Szybkie odświeżanie :) Chociaż moim zdaniem te szpilki to tak średnio wyglądają, lepiej by było je psiknąć jakimś motipem do zacisków.
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Nie znalazłem srebrnych rurek termokurczliwych więc wybrałem czerwone.
Tak mi się zdawało do póki nie przyszła przesyłka. :rany
Trudno i za późno.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Co dalej w planach? :)
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Uszczelniam skrzynię biegów i przerabiam odpowietrzenie przekładni.
I tak ją muszę rozebrać bo mi simmering trochę wylazł.

Zmieniam też wentylator na nowy
http://www.zapek.odt.pl/viewtopic.php?p ... 843#p11447" onclick="window.open(this.href);return false;
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Ile ml lakieru wychodzi na karter z miską olejową, pokrywę rozrządu, kryzę i skrzynię?
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Blok+ 2 głowice to ok 250 ml bazy i tyle samo lakieru.
Misa i cylindry mam w sprey-u żaroodpornym a pokrywy chromowane.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Czyli cały silnik blok, miska, kryza i skrzynia to wyjdzie ok 0,5L?
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Bazy może pójść mniej jeśli dobrze będzie kryła ale lakieru zapewne tyle pójdzie.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Zacisnąłem pośladki i wziąłem się za wlot powietrza do dwugardziela.
Początek już jest.
Jutro spawanie na szczelno, szlifowanie i malowanie.
Załączniki
20151214_183039.jpg
20151214_200954.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Zmartwię Cię. Jest duże prawdopodobieństwo, że te termorurki nie wytrzymają stałego podgrzewania oraz oparów oleju i paliwa. I po prostu się rozpuszczą i popękają. Niestety.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Trudno.
Jak coś się będzie działo to wydre to i pędzlem pomaluję te szpilki.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

No i gazior zamontowany.
Sam filtr będzie trochę inny,czekam na przesyłkę.
Na dniach mus odpalić Zapa i zobaczyć co z tego wszystkiego wyszło.
Załączniki
20151215_175728.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

A więc tak.
Nie obyło się bez problemów.

Zap odpalony.
Musiałem raz jeszcze rozbierać gaźnik i poczyścić go.
Pracuje ale z wolnych obrotów ma dziurę, dusi się.
Nie mogę rozkminić dlaczego.
Ale jak go ze 2 razy podpompuję to wkręca się na 11 tyś.obrotów :lol
Ma jak skubany. :nod

Założona nowa uszczelka na miskę olejową i cieknie.
Cholerne gówno. :rany
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Może zrobiłeś zbyt ciasną czapkę i ma za mało powietrza teraz. Kapa z tym że nie ma airboxu no a tutaj jeszcze bardziej zmniejszyłeś objętość przestrzeni gdzie powinno być powietrze gotowe do zassania.
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Spróbuję dorwać jakąś gumową rurę i przedłużę wlot.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Załóż może taki kawał gumowej rury ale taki powiedzmy z 30-40 cm i sprawdź czy jest jakaś poprawa, jeśli tak to znaczy że się dławi bo nie ma luftu :D
ew. zostaje Ci żonglowanie dyszami. Nie wiem jak to jest w dwugardzielu, nie wiem czy śruba od składu mieszanki reguluje dopływ paliwa jak we współczesnych gaźnikach motocyklowych, czy reguluje dopływ powietrza jak w starszych konstrukcjach ale względem tego trzeba będzie dobrać mniejszą/większą dyszę. Sprawdź teź świece to zobaczysz czy nie dostaje za dużo paliwap rzez zbyt ciasną czapke.
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Poszukam i sprawdzę.
Ale czy z czapką czy bez, też ma od dołu tą dziurę.

U mnie w dwugardzielu jest tylko regulacja powietrza.
Najlepiej chodzi jak jest wykręcona tak na 1,5 obrotu.

Z dyszami problem bo nie mam skąd wziąć zestawu naprawczego.
Instrukcje są tak zagmatwane że do dziś nie wiem która jest która. :rany
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Z dyszami to nie tak łatwo niestety że dasz oryginał nowy czy nie i po sprawie. Weź pod uwagę że zmieniłeś wartości takie jak: ilość dostarczanego powietrza do gaźnika + puste wydechym które zubażają mieszankę dodatkowo. Teraz trzeba to wszystko wyważyć/rozważyc :D Dysze wykreć pomierz i na pewno coś znajdziesz na allegro, nie musza byćruskie a co do reszty trzeba testowac. Jak wyglądają świece?
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Praktycznie rzecz biorąc to mam kilka dysz do wyboru.
Wstawiłem coś koło tego co ma być w orginale, potestuje się jeszcze.

Na świece na razie nie patrzyłem, za mało pracował.
Jak trochę popracuje to wyreguluje zawory i wtedy zajrzę do świec.

Kupiłem też materiał na uszczelkę pod miskę.
Trzeba będzie wyciąć i zmienić.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
ODPOWIEDZ