Projekt X (już nie jamnik)
Re: Projekt X
Jak tak mówisz to daj namiary na drugi bo szkoda mi tego ciąć i kleić.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
To na pewno nie jest zaporożec, jak już mówiłem, bo tam były metalowe i chyba nieco niższe. A jeśli to jest z etylenu (tworzywo, jak na butelki, tutaj grubsze), to nie wróżę sukcesu w klejeniu po pocięciu. Co chcesz uzyskać? Tak, jak mówiłem, idź na szrot odszukaj poloneza, fiata, ładę, czy inny relikt i w filtrze powietrza masz ładną metalową podstawę ze wzmocnieniem, która będzie pasować do dwugardzielowca. A resztę sobie dospawasz, dolutujesz...
Do poszukiwania masz całą grupę aut z gaźnikami z tej rodziny.
Do poszukiwania masz całą grupę aut z gaźnikami z tej rodziny.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Projekt X
Dobra,potem pomyślę.
Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach.
Na 2 i 3 jest po 9 bar.
Za to na pierwszym jest 10 a na czwartym 7,5 bara.
I teraz pytanie.
O co biega z tym zapłonem
?
Pierwszy gar choć ma najlepsze sprężanie to nie pali na niego.
Znaczy się pali, ale co drugą iskrę.
Na elektronicznym aparacie zapłonowym nadal to samo.
Wymieniałem świece,przewody i nic nie pomagało.
Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach.
Na 2 i 3 jest po 9 bar.
Za to na pierwszym jest 10 a na czwartym 7,5 bara.
I teraz pytanie.
O co biega z tym zapłonem
![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Pierwszy gar choć ma najlepsze sprężanie to nie pali na niego.
Znaczy się pali, ale co drugą iskrę.
Na elektronicznym aparacie zapłonowym nadal to samo.
Wymieniałem świece,przewody i nic nie pomagało.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Rozebrałem głowicę,wszystkie prowadnice jak zaspawane.
A więc mus szukać gdzie indziej problemu stukania po rozgrzaniu pieca.
Doprowadziłem do ładu też przylgnie podkładek szpilek.
Mam nadzieję, że teraz nie będzie się przez nie lał olej.
Szukam dwóch specjalnych podkładek pod te szpilki ale info zamieszczę w dziale Kupię.
Oczywiście na koniec zaworki też lekko dotrę. Ściągając głowicę okazało się, że między nią a cylindrami były aluminiowe uszczelki.
I za cholerę z ojcem nie możemy sobie przypomnieć byśmy wcześniej coś takiego zakładali. Były takie w komplecie uszczelek
?
Pod drugą głowicą ich brak.
Jak widać jedną wydmuchało stąd 7,5 bara kompresji.
A więc mus szukać gdzie indziej problemu stukania po rozgrzaniu pieca.
Doprowadziłem do ładu też przylgnie podkładek szpilek.
Mam nadzieję, że teraz nie będzie się przez nie lał olej.
Szukam dwóch specjalnych podkładek pod te szpilki ale info zamieszczę w dziale Kupię.
Oczywiście na koniec zaworki też lekko dotrę. Ściągając głowicę okazało się, że między nią a cylindrami były aluminiowe uszczelki.
I za cholerę z ojcem nie możemy sobie przypomnieć byśmy wcześniej coś takiego zakładali. Były takie w komplecie uszczelek
![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Pod drugą głowicą ich brak.
Jak widać jedną wydmuchało stąd 7,5 bara kompresji.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Ja nie mam takich w komplecie uszczelek, a mam ten najpopularniejszy. Wsadź do piekarnika tą głowicę i może dopiero sprawdź luz na prowadnicy ![Drwi :P](./images/smilies/laugh2.gif)
![Drwi :P](./images/smilies/laugh2.gif)
A biker`s work is never done...
Re: Projekt X
Ja sobie nie przypominam w ogóle uszczelek w tamtych miejscach. Chyba, że to pomysł na uklepane głowice. Ale w oryginale nie było.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Projekt X
I ja sobie nie mogę przypomnieć bym coś takiego zakładał.
Już sobie przypomniałem.
Dorabiałem je osobiście z puszki po piwie.![O rany :rany](./images/smilies/Orany.gif)
Już sobie przypomniałem.
Dorabiałem je osobiście z puszki po piwie.
![O rany :rany](./images/smilies/Orany.gif)
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Uszczelka w tym miejscu to nie jest aż taki zły pomysł, z tym że lepiej ją wykonać z grubszej, miękiej blachy miedzianej. Wtedy wszystko ładnie siądzie i doszczelni to co powinno być doszczelnione.
A biker`s work is never done...
Re: Projekt X
Też tak myślę.
Poszukam jakiegoś alu bo puszka za cienka.
Ale na początek sprawdzę jeszcze te cylindry i ich osadzenie w bloku.
Będę musiał pomierzyć porządnie by stały na równej wysokości.
Parę lat temu składając ten silnik nie zrobiłem tego jak trzeba.
Pamiętam też, że dość porządnie dokręciłem głowice.
Przy rozbiórce sprawdziłem czy faktycznie i okazało się, że po 3 tyś.km można było je jeszcze bardziej docisnąć.
Poszukam jakiegoś alu bo puszka za cienka.
Ale na początek sprawdzę jeszcze te cylindry i ich osadzenie w bloku.
Będę musiał pomierzyć porządnie by stały na równej wysokości.
Parę lat temu składając ten silnik nie zrobiłem tego jak trzeba.
Pamiętam też, że dość porządnie dokręciłem głowice.
Przy rozbiórce sprawdziłem czy faktycznie i okazało się, że po 3 tyś.km można było je jeszcze bardziej docisnąć.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Głowice się dokręca chyba po raz drugi po przejechaniu może 200-300km :D więc nic dziwnego. Te szpilki na M12 dają radę? Nic nie puszcza, można dokręcać bez obaw?
A biker`s work is never done...
Re: Projekt X
Wszystkich przerobionych nie mam więc trochę strach jest przy dokręcaniu.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Po pijaku się pracowało?Fido pisze:Już sobie przypomniałem.
Dorabiałem je osobiście z puszki po piwie.
![szyderca :lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nie wiem, czy miedź to jest dobry pomysł w tym rozwiązaniu. Miedź i aluminium, to są metale, które dość mocno się nie lubią - różna elektroujemność. W elektryce wręcz niedopuszczalne jest bezpośrednie ich łączenie. W instalacjach CO też jest to niemile widziane...
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Projekt X
O ile w elektrotechnice to rozumiem ale tutaj? Większość aut miało miedziane uszczelki pod głowicę i nis się nie działo :) Miedź powoduje szybszą korozję stali, ale czy aluminium albo żeliwa? A jest na tyle termicznie wytrzymała i podatna na ściskanie że doszczelni Ci to niedokładne połączenie.
A biker`s work is never done...
Re: Projekt X
No nie tylko, bo w ciepłownictwie też nie. A tam prądu niet. Hasło do poczytania - elektroujemność.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Projekt X
A nie myślałeś Fido o założeniu uszczelek pod głowicę z malucha? Tam chyba podobna średnica była tylko pojedyncze uszczelki trzeba wycinać.
Re: Projekt X
Hmmm. polukam.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Telefon do firmy tnącej laserem z pytaniem, czy da się wyciąć z cienkiego aluminium takie pierścienie. Grosze będzie kosztować.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Projekt X
A idzie gdzieś dostać blachę aluminiową lub miedzianą, cienką by samemu wyciąć podkładki
?
Puszka po piwie ciut za cienka.
![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Puszka po piwie ciut za cienka.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Fido , blachę kupisz na Allegro
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... m-1-2-1120" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... u-1-2-1120" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... m-1-2-1120" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... u-1-2-1120" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Projekt X
![Dziękuję :dzieki](./images/smilies/thank_you.gif)
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Alu jest za grube, wybiore miedź.
Tylko 0,1 czy 0,2 mm![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Tylko 0,1 czy 0,2 mm
![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Ja bym powiedział, że 0,2
Re: Projekt X
Zamówiłem to i to.
Przyjdzie to wybiorę.
Przyjdzie to wybiorę.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Blok i głowice zapodkładowane.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Projekt X
Nie lepiej było wyszkiełkować głowice? Będzie się grzał...
A biker`s work is never done...