Projekt X (już nie jamnik)

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Jak tak mówisz to daj namiary na drugi bo szkoda mi tego ciąć i kleić.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

To na pewno nie jest zaporożec, jak już mówiłem, bo tam były metalowe i chyba nieco niższe. A jeśli to jest z etylenu (tworzywo, jak na butelki, tutaj grubsze), to nie wróżę sukcesu w klejeniu po pocięciu. Co chcesz uzyskać? Tak, jak mówiłem, idź na szrot odszukaj poloneza, fiata, ładę, czy inny relikt i w filtrze powietrza masz ładną metalową podstawę ze wzmocnieniem, która będzie pasować do dwugardzielowca. A resztę sobie dospawasz, dolutujesz...
Do poszukiwania masz całą grupę aut z gaźnikami z tej rodziny.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Dobra,potem pomyślę.

Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach.
Na 2 i 3 jest po 9 bar.
Za to na pierwszym jest 10 a na czwartym 7,5 bara.
I teraz pytanie.
O co biega z tym zapłonem ???
Pierwszy gar choć ma najlepsze sprężanie to nie pali na niego.
Znaczy się pali, ale co drugą iskrę.
Na elektronicznym aparacie zapłonowym nadal to samo.
Wymieniałem świece,przewody i nic nie pomagało.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Rozebrałem głowicę,wszystkie prowadnice jak zaspawane.
A więc mus szukać gdzie indziej problemu stukania po rozgrzaniu pieca.
Doprowadziłem do ładu też przylgnie podkładek szpilek.
Mam nadzieję, że teraz nie będzie się przez nie lał olej.
Szukam dwóch specjalnych podkładek pod te szpilki ale info zamieszczę w dziale Kupię.

Oczywiście na koniec zaworki też lekko dotrę.
20151125_181339.jpg
Ściągając głowicę okazało się, że między nią a cylindrami były aluminiowe uszczelki.
I za cholerę z ojcem nie możemy sobie przypomnieć byśmy wcześniej coś takiego zakładali.
20151125_181447.jpg
Były takie w komplecie uszczelek ???
Pod drugą głowicą ich brak.

Jak widać jedną wydmuchało stąd 7,5 bara kompresji.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1261
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Ja nie mam takich w komplecie uszczelek, a mam ten najpopularniejszy. Wsadź do piekarnika tą głowicę i może dopiero sprawdź luz na prowadnicy :P
A biker`s work is never done...
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Ja sobie nie przypominam w ogóle uszczelek w tamtych miejscach. Chyba, że to pomysł na uklepane głowice. Ale w oryginale nie było.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

I ja sobie nie mogę przypomnieć bym coś takiego zakładał.

Już sobie przypomniałem.
Dorabiałem je osobiście z puszki po piwie. :rany
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1261
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Uszczelka w tym miejscu to nie jest aż taki zły pomysł, z tym że lepiej ją wykonać z grubszej, miękiej blachy miedzianej. Wtedy wszystko ładnie siądzie i doszczelni to co powinno być doszczelnione.
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Też tak myślę.
Poszukam jakiegoś alu bo puszka za cienka.
Ale na początek sprawdzę jeszcze te cylindry i ich osadzenie w bloku.
Będę musiał pomierzyć porządnie by stały na równej wysokości.

Parę lat temu składając ten silnik nie zrobiłem tego jak trzeba.
Pamiętam też, że dość porządnie dokręciłem głowice.
Przy rozbiórce sprawdziłem czy faktycznie i okazało się, że po 3 tyś.km można było je jeszcze bardziej docisnąć.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1261
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Głowice się dokręca chyba po raz drugi po przejechaniu może 200-300km :D więc nic dziwnego. Te szpilki na M12 dają radę? Nic nie puszcza, można dokręcać bez obaw?
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Wszystkich przerobionych nie mam więc trochę strach jest przy dokręcaniu.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Fido pisze:Już sobie przypomniałem.
Dorabiałem je osobiście z puszki po piwie. :rany
Po pijaku się pracowało? :lol
Nie wiem, czy miedź to jest dobry pomysł w tym rozwiązaniu. Miedź i aluminium, to są metale, które dość mocno się nie lubią - różna elektroujemność. W elektryce wręcz niedopuszczalne jest bezpośrednie ich łączenie. W instalacjach CO też jest to niemile widziane...
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1261
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

O ile w elektrotechnice to rozumiem ale tutaj? Większość aut miało miedziane uszczelki pod głowicę i nis się nie działo :) Miedź powoduje szybszą korozję stali, ale czy aluminium albo żeliwa? A jest na tyle termicznie wytrzymała i podatna na ściskanie że doszczelni Ci to niedokładne połączenie.
A biker`s work is never done...
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

No nie tylko, bo w ciepłownictwie też nie. A tam prądu niet. Hasło do poczytania - elektroujemność.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Projekt X

Post autor: lysy6961 »

A nie myślałeś Fido o założeniu uszczelek pod głowicę z malucha? Tam chyba podobna średnica była tylko pojedyncze uszczelki trzeba wycinać.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Hmmm. polukam.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Projekt X

Post autor: Błażej »

Telefon do firmy tnącej laserem z pytaniem, czy da się wyciąć z cienkiego aluminium takie pierścienie. Grosze będzie kosztować.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

A idzie gdzieś dostać blachę aluminiową lub miedzianą, cienką by samemu wyciąć podkładki ???
Puszka po piwie ciut za cienka.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Projekt X

Post autor: mirko »

Fido , blachę kupisz na Allegro

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... m-1-2-1120" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... u-1-2-1120" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

:dzieki
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Alu jest za grube, wybiore miedź.
Tylko 0,1 czy 0,2 mm ??
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Projekt X

Post autor: lysy6961 »

Ja bym powiedział, że 0,2
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Zamówiłem to i to.
Przyjdzie to wybiorę.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2923
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Projekt X

Post autor: Fido »

Blok i głowice zapodkładowane.
Załączniki
20151201_172641.jpg
20151201_172632.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1261
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Projekt X

Post autor: Roy »

Nie lepiej było wyszkiełkować głowice? Będzie się grzał...
A biker`s work is never done...
ODPOWIEDZ