Stacyjka-Nieaktualne
Stacyjka-Nieaktualne
Jak w temacie.
Jakąś fajną,w miarę małą.
Jakąś fajną,w miarę małą.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Stacyjka
Oj Fido, to nie tak! Przede wszystkim napisz, jakich funkcji oczekujesz od stacyjki. Już tłumaczę. Samochodowe stacyjki mają w 99% rozruch w kluczyku. Motocyklowe często mają funkcję załączania świateł. Natomiast skuterowe mają funkcję załączania jednego obwodu, jak wyłączasz zapłon (chodzi o blokowanie układu zapłonowego). Więc najpierw napisz, jakie funkcje planujesz w stacyjce, a ja ci napiszę od czego i jak
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Stacyjka
Więc tak.
Stary który posiadam miał 3 funkcje czyli Off, On i Rozruch.
Jako że rozruch mam na guzik a światła włączane także przez sterowanie przy kierownicy to teoretycznie potrzebuję tylko OFF/ON czyli zwykłe odcięcie prądu.
Pasowałby mały i z możliwością jakiegoś przykręcenia do blachy nakrętką przez otwór.
Jestem właśnie na etapie przeszukiwania czegoś fajnego i niedrogiego ale same chińczyki plastikowe widzę.
Stary który posiadam miał 3 funkcje czyli Off, On i Rozruch.
Jako że rozruch mam na guzik a światła włączane także przez sterowanie przy kierownicy to teoretycznie potrzebuję tylko OFF/ON czyli zwykłe odcięcie prądu.
Pasowałby mały i z możliwością jakiegoś przykręcenia do blachy nakrętką przez otwór.
Jestem właśnie na etapie przeszukiwania czegoś fajnego i niedrogiego ale same chińczyki plastikowe widzę.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Stacyjka
A może taką http://olx.pl/oferta/jawa-350-ts-stacyj ... ee0953f0c1" onclick="window.open(this.href);return false; ,no jeszcze taką znalazłem http://olx.pl/oferta/kawasaki-vn-800-15 ... 015ea54bfa" onclick="window.open(this.href);return false;
MUCHA NA OSIE
Re: Stacyjka
Skoro to ma być tylko załączanie, to prosto - mała stacyjka ze skutera i przekaźnik. O taki (przykładowy link)
http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12v-70a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I wtedy stacyjka będzie ci tylko załączać przekaźnik, czyli nie będzie wcale obciążona. Ewentualnie część prądu przez stacyjkę, a część przez mniejszy przekaźnik lub przekaźniki załączające obwody. Dodatkowa zaleta jest taka, że nie ciągniesz długiego przewodu od akumulatora do stacyjki i pewnie z powrotem do skrzynki bezpieczników.
http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12v-70a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I wtedy stacyjka będzie ci tylko załączać przekaźnik, czyli nie będzie wcale obciążona. Ewentualnie część prądu przez stacyjkę, a część przez mniejszy przekaźnik lub przekaźniki załączające obwody. Dodatkowa zaleta jest taka, że nie ciągniesz długiego przewodu od akumulatora do stacyjki i pewnie z powrotem do skrzynki bezpieczników.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Stacyjka
Znalazłem kilka fajnych stacyjek.
Musi być podłączona przez przekaźnik ?
Nie można bez niego się obejść ?
Musi być podłączona przez przekaźnik ?
Nie można bez niego się obejść ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Stacyjka
A od Ursusa? Miałem taką w pierwszym Zapie i dawała radę. Jedyna wada to taka że gwoździem ją uruchomisz :)
A biker`s work is never done...
Re: Stacyjka
To nie stacyjka przez przekaźnik, a przekaźnik przez stacyjkę.
To pokaż te stacyjki. Jeśli jej prąd załączania będzie co najmniej taki, jaki będzie płynął w głównym zasilaniu, to przekaźnik niepotrzebny. Jeśli jednak będzie większy, to nie ma zmiłuj, przeciążona się spali, stopi, albo zapali i coś, co wytrzyma obciążenie trzeba dołożyć.
Pokaż, jak widzisz schemat elektryki. Jak zamierzasz załączać zasilanie wyłącznika światła? To znaczy wiem, że światła z wyłącznika dodatkowego z kierownicy, ale jak zamierzasz załączać zasilanie na ten wyłącznik? Ze stacyjki? Bo jeśli przez stacyjkę ma iść wszystko, to sobie policz, ile możesz maksymalnie potrzebować prądu. Zsumuj sobie układ zapłonowy, światła pozycyjne, główne, stop, kierunkowskazy, klakson i całą resztę. Sam elektromagnes rozrusznika, to już dobre 10A, albo i więcej. Więc jeśli to wszystko ma lecieć przez jeden styk w stacyjce...
Stacyjka od ursusa ma zdaje się załączanie świateł i kilka pozycji i nie wiem, czy to nie to samo, co w wskach. I fakt, da się to byle czym przekręcić.
To pokaż te stacyjki. Jeśli jej prąd załączania będzie co najmniej taki, jaki będzie płynął w głównym zasilaniu, to przekaźnik niepotrzebny. Jeśli jednak będzie większy, to nie ma zmiłuj, przeciążona się spali, stopi, albo zapali i coś, co wytrzyma obciążenie trzeba dołożyć.
Pokaż, jak widzisz schemat elektryki. Jak zamierzasz załączać zasilanie wyłącznika światła? To znaczy wiem, że światła z wyłącznika dodatkowego z kierownicy, ale jak zamierzasz załączać zasilanie na ten wyłącznik? Ze stacyjki? Bo jeśli przez stacyjkę ma iść wszystko, to sobie policz, ile możesz maksymalnie potrzebować prądu. Zsumuj sobie układ zapłonowy, światła pozycyjne, główne, stop, kierunkowskazy, klakson i całą resztę. Sam elektromagnes rozrusznika, to już dobre 10A, albo i więcej. Więc jeśli to wszystko ma lecieć przez jeden styk w stacyjce...
Stacyjka od ursusa ma zdaje się załączanie świateł i kilka pozycji i nie wiem, czy to nie to samo, co w wskach. I fakt, da się to byle czym przekręcić.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Stacyjka
Planuję zakup takich oto stacyjek.
1. http://allegro.pl/stacyjka-uniwersalna- ... 28187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://allegro.pl/stacyjka-na-okragly-k ... 17332.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Schematu elektryki nie mam.
Zresztą 3 lata temu przy niej grzebałem inie pamiętam wszystkiego.
Włącznik świateł mam przy kierownicy czyli 0, postojowe i drogowe.
Rozruchator mam przez przekaźnik.
Planuję zmienić starą puszkę bezpieczników na taką stację, tylko muszę pomierzyć czy wejdzie mi.
http://allegro.pl/skrzynka-bezpieczniko ... 63528.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1. http://allegro.pl/stacyjka-uniwersalna- ... 28187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://allegro.pl/stacyjka-na-okragly-k ... 17332.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Schematu elektryki nie mam.
Zresztą 3 lata temu przy niej grzebałem inie pamiętam wszystkiego.
Włącznik świateł mam przy kierownicy czyli 0, postojowe i drogowe.
Rozruchator mam przez przekaźnik.
Planuję zmienić starą puszkę bezpieczników na taką stację, tylko muszę pomierzyć czy wejdzie mi.
http://allegro.pl/skrzynka-bezpieczniko ... 63528.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Stacyjka
Z tymi stacyjkami, to trochę żartujesz, prawda?
Pierwsza ma pięć pozycji i załączanie świateł w niej, co jest ci zbędne.
Druga wygląda na stacyjkę uniwersalną z dorobioną "gębą", że do harleya.
Na szybko
http://www.tme.eu/pl/details/y101132c20 ... -2-03-n-q/#" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko ta łączy 4A maks, czyli zdecydowanie za mało.
Albo taka:
http://www.permatech.com.pl/e-sklep/ind ... ra-un12140" onclick="window.open(this.href);return false;
Skoro do zaburtowych, to powinna być odporna na wodę.
Lub coś z tych
http://www.greentools.pl/53-stacyjki-do-minitraktorkow" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale skoro planujesz taką skrzynkę bezpiecznikowo przekaźnikową, to czemu nie chcesz mieć głównego przekaźnika? Przecież ta skrzynka będzie dość oddalona od stacyjki (chyba, że stacyjka gdzieś w bocznej pokrywie), więc zdrowiej byłoby pociągnąć cienki przewód do niej i zrobić z niej jedynie sterowanie przekaźnikiem, a z niego rozpuścić prąd na bezpieczniki i przekaźniki.
Z zasilaniem wyłącznika świateł mnie nie zrozumiałeś. Przy światłach nie masz przekaźników prawda? Wszystko idzie w pierwszym obwodzie, czyli bezpośrednio przez wyłącznik świateł. Czyli, żeby światła nie działały przy wyłączonym zapłonie, to zasilanie na wyłącznik świateł musisz odcinać. I zrobisz to pewnie przez stacyjkę. Więc przez nią będzie płynął prąd świateł, co stanowi dość znaczne jej obciążenie, bo pozycyjne 2 * 5W, główne 60W, oświetlenie wskaźników, to powiedzmy kolejne 5W, co w sumie daje 75W, co stanowi już 6.25A przy 12V. Czyli około połowa prądu, który może płynąć przez stacyjkę idzie już na samo oświetlenie. A gdzie sygnalizacja, zapłon, inne odbiorniki? I zbliżasz się do prądu maksymalnego stacyjki. A tak ładujesz sobie przekaźnik i nie ciągniesz od akumulatora i z powrotem grubego przewodu zasilającego.
Pierwsza ma pięć pozycji i załączanie świateł w niej, co jest ci zbędne.
Druga wygląda na stacyjkę uniwersalną z dorobioną "gębą", że do harleya.
Na szybko
http://www.tme.eu/pl/details/y101132c20 ... -2-03-n-q/#" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko ta łączy 4A maks, czyli zdecydowanie za mało.
Albo taka:
http://www.permatech.com.pl/e-sklep/ind ... ra-un12140" onclick="window.open(this.href);return false;
Skoro do zaburtowych, to powinna być odporna na wodę.
Lub coś z tych
http://www.greentools.pl/53-stacyjki-do-minitraktorkow" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale skoro planujesz taką skrzynkę bezpiecznikowo przekaźnikową, to czemu nie chcesz mieć głównego przekaźnika? Przecież ta skrzynka będzie dość oddalona od stacyjki (chyba, że stacyjka gdzieś w bocznej pokrywie), więc zdrowiej byłoby pociągnąć cienki przewód do niej i zrobić z niej jedynie sterowanie przekaźnikiem, a z niego rozpuścić prąd na bezpieczniki i przekaźniki.
Z zasilaniem wyłącznika świateł mnie nie zrozumiałeś. Przy światłach nie masz przekaźników prawda? Wszystko idzie w pierwszym obwodzie, czyli bezpośrednio przez wyłącznik świateł. Czyli, żeby światła nie działały przy wyłączonym zapłonie, to zasilanie na wyłącznik świateł musisz odcinać. I zrobisz to pewnie przez stacyjkę. Więc przez nią będzie płynął prąd świateł, co stanowi dość znaczne jej obciążenie, bo pozycyjne 2 * 5W, główne 60W, oświetlenie wskaźników, to powiedzmy kolejne 5W, co w sumie daje 75W, co stanowi już 6.25A przy 12V. Czyli około połowa prądu, który może płynąć przez stacyjkę idzie już na samo oświetlenie. A gdzie sygnalizacja, zapłon, inne odbiorniki? I zbliżasz się do prądu maksymalnego stacyjki. A tak ładujesz sobie przekaźnik i nie ciągniesz od akumulatora i z powrotem grubego przewodu zasilającego.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Stacyjka
No już mi rozjaśniłeś.
Dzięki.
Jak będę grzebał już przy instalacji to będę pytał dalej.
Ta pierwsza fajna, malutka.
Chyba ją łyknę.
Podrzucisz prosty odręczny schemacik jak podłączyć ją poprzez przekaźnik ?
Dzięki.
Jak będę grzebał już przy instalacji to będę pytał dalej.
Ta pierwsza fajna, malutka.
Chyba ją łyknę.
Podrzucisz prosty odręczny schemacik jak podłączyć ją poprzez przekaźnik ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.