Panowie,
Jakie tłumiki stosujecie do swoich autek? Dwa czy jedynkę? Dorabialiście czy kupowaliście to coś rzemieślnicze albo ukraińskie?
Tłumiki
Re: Tłumiki
Ja miałem pojedynczy i dwa długie kolektory. Ponoć jest było tak w wersjach eksportowych. W każdym bądź razie na tylnym podszybiu mojego zapka była naklejka "EKSPORT". Wydaje mi się, że dwa są lepsze. Krótsze i symetryczne kolektory. A najlepiej byłoby sobie teraz samemu coś sklecić. Materiały ogólnie dostępne, cięcie laserem też (kołnierze kolektorów), firm dorabiających masa...
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Tłumiki
ja miałem dwa tlumiki, ukraińskie
potem zrobiliśmy na dwa od malucha, ale wtedy za bardzo tłumił i stracił moc.
najlepiej puste rury + jakaś pucha z nierdzewki...
potem zrobiliśmy na dwa od malucha, ale wtedy za bardzo tłumił i stracił moc.
najlepiej puste rury + jakaś pucha z nierdzewki...
Re: Tłumiki
Oryginalnie jest jeden tłumik . Dwa tłumiki to pomysł i produkcja polska , a tak zrobili bo prościej .Oryyginał wyglądał tak
MUCHA NA OSIE
Re: Tłumiki
Nie do końca. Oryginalnie do silników 0,8 litra też montowane były 2 tłumiki. Pojedynczy tłumik nie jest dostępny. Dwa tłumiki można kupić ale ukraińskie to masakra a polskie POLMO też nie lepsze. Pytam czy macie doświadczenia z formami co projektują i wykonują wydechy. Może ktoś ma z tym doświadczenie i już wie jaka pucha najlepiej pasuje :-)
Re: Tłumiki
Do motocykla i tak nigdy nie idzie oryginalny wydech, więc w tej materii nie ma co porównywać.
Firma dorobi układ, jaki chcesz. Tylko to będzie droga zabawa. Auta i tak radykalnie nie wyciszysz, bo sam silnik jest głośny i nic z tym nie zrobisz. Osobiście uważam, że dwa tłumiki pracować będą lepiej, bo wtedy masz równą długość kolektorów wydechowych. Najtaniej wyjdzie chyba dopasowanie dwóch tłumików z malucha. Tylko w jednym trzeba będzie obciąć i obrócić o 180' rurę wydechową. Jak masz czas i chęci, to można samemu wystrugać, jakiś ciekawy układ. Tłumik nie jest bardzo skomplikowany technologicznie.
Firma dorobi układ, jaki chcesz. Tylko to będzie droga zabawa. Auta i tak radykalnie nie wyciszysz, bo sam silnik jest głośny i nic z tym nie zrobisz. Osobiście uważam, że dwa tłumiki pracować będą lepiej, bo wtedy masz równą długość kolektorów wydechowych. Najtaniej wyjdzie chyba dopasowanie dwóch tłumików z malucha. Tylko w jednym trzeba będzie obciąć i obrócić o 180' rurę wydechową. Jak masz czas i chęci, to można samemu wystrugać, jakiś ciekawy układ. Tłumik nie jest bardzo skomplikowany technologicznie.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Tłumiki
Albo pójść na całość i zrobić 4w4
Ale to już spore strojenie.
Efekt końcowy zadowoli.
Ale to już spore strojenie.
Efekt końcowy zadowoli.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.