Strona 1 z 3
REMONT SILNIKA
: wtorek, 18 wrz 2012, 21:24
autor: mucha68
Właśnie rozebrałem silnik swojego ZAZ-a w drobny mak.Do tej pory udało mi się kupić praktycznie wszystkie części(nowe cylindry,tłoki ,pierścienie,panewki korbowodowe i główne,zawory,uszczelki),teraz szykuję się do szlifu wału,i regeneracji głowic.Ale nurtuje mnie pewna sprawa,podczas rozbiórki znalazłem na bloku silnika,jakieś pozostałości farby,koloru ceglasto-czerwonego,i tu pytanie ,czy blok silnika oryginalnie był malowany?
Re: REMONT SILNIKA
: wtorek, 18 wrz 2012, 21:36
autor: Fido
Powiedz skąd masz nowe graty ?
Od sovietretro ?
Bo doszły mnie słuchy że pierścienie strasznie rysują cylindry.
Co do bloku.
To nie farba a jakaś chyba rosyjska wersja lakieru chroniącego ten za przeproszeniem "gównolit" (jak go ktoś kiedyś nazwał,bo nawet koło aluminium to nie leżało) przed utlenianiem.
Zedrzyj to i pomaluj.
Re: REMONT SILNIKA
: wtorek, 18 wrz 2012, 22:15
autor: mucha68
Zgadza się ,zestaw naprawczy silnika kupiłem u sovietretro.
Re: REMONT SILNIKA
: wtorek, 18 wrz 2012, 22:17
autor: Błażej
O tutaj się nie zgodzę! Bloki z zaporożca leżały zdecydowanie daleko od gównolitu, z jakiego wykonane są bloki np do dniepra! Blok silnika zaporożca, to w ogóle jest dziwny wynalazek, to to nie jest aluminium, tylko stop aluminiowo - magnezowy, czyli coś w stylu przyzwoitego duralu. Przecież akurat z blokami nie mamy problemów - nie rozłażą się, pękają, nie wybijają. Więc nie jest z nimi tak źle
Oryginalnie bloki były malowane jakąś brązową, czy burą farbą, chyba jako zabezpieczenie przeciwkorozyjne.
Re: REMONT SILNIKA
: środa, 19 wrz 2012, 17:35
autor: mancin
No niestety , tego stopu nawet anodować się nie da...ile ja firm zjeździłem.
Co do pierścieni od sovietretro to ja też kupiłem od niego i zobaczymy, na razie lekko dymi po ostrej przegazówce,ale póki co silnik niedotarty .
Zwróć uwagę na wałek rozrządu , to jest jedyna rzecz, której nie ruszałem i żałuję, bo po rozgrzaniu słyszę jakby troche za mocno rozrząd pierwszego cylindra a regulacja luzu nie pomaga.
Re: REMONT SILNIKA
: niedziela, 23 wrz 2012, 19:17
autor: mucha68
Re: REMONT SILNIKA
: niedziela, 23 wrz 2012, 19:20
autor: Fido
Pomału odpicujesz brykę że będzie na co oko zawiesić.
Jakieś plany z kolorem już są ?
Re: REMONT SILNIKA
: niedziela, 23 wrz 2012, 19:29
autor: mucha68
W takim kolorze jest moja OSA
i w podobnym chyba będzie Zaporożec :D
Re: REMONT SILNIKA
: niedziela, 23 wrz 2012, 19:35
autor: Fido
O rany,
Zajebiaszcza.
Re: REMONT SILNIKA
: niedziela, 23 wrz 2012, 21:03
autor: zcart
Osa piękna, jak skończę Zaza zabieram się za Avo Sporta.
Re: REMONT SILNIKA
: wtorek, 25 wrz 2012, 19:02
autor: mucha68
No i odszedł mi jeden problem,nie muszę robić szlifu wału ,o tego gościa od trajki
http://www.allegromat.pl/aukcja117617" onclick="window.open(this.href);return false;" ,kupiłem za 150 zł nowy wał korbowy z kompletem panewek,czyli główne i korbowe. :D
Re: REMONT SILNIKA
: wtorek, 25 wrz 2012, 19:57
autor: Dawid_2248
Super, opłaca się trochę poszperać :)
Re: REMONT SILNIKA
: środa, 26 wrz 2012, 12:42
autor: zaz1200
taniocha ! gratuluję zakupu!
Mucha, Ty czasem nie byłes tą Osą na rajdzie w Wołominie teraz we wrzesniu?
Re: REMONT SILNIKA
: środa, 26 wrz 2012, 16:44
autor: mucha68
No pewnie,co roku jestem :D
Re: REMONT SILNIKA
: poniedziałek, 17 gru 2012, 23:33
autor: mucha68
Właśnie odebrałem głowicę z regeneracji ,gościu podtoczył prowadnice i zamontował uszczelniacze od IVECO ,założone są nowe zawory.Zobaczymy po założeniu jak to się będzie sprawować .
Re: REMONT SILNIKA
: wtorek, 18 gru 2012, 11:50
autor: zaz1200
mucha68 pisze:No pewnie,co roku jestem :D
ja też, zawsze na zakończenie sezonu:) a otwieram sezon co roku na Magnecie w Mińsku
Re: REMONT SILNIKA
: sobota, 22 gru 2012, 19:26
autor: mucha68
Tak na razie wygląda silnik
Teraz jeszcze wcisnąć cylindry na tłoki i przykręcić głowice. :D
Re: REMONT SILNIKA
: sobota, 22 gru 2012, 19:48
autor: Fido
Szpilki masz jeszcze w orginale ?
Wykręcane już z raz z bloku czy jeszcze nie ?
Re: REMONT SILNIKA
: sobota, 22 gru 2012, 19:57
autor: mucha68
Nie wiem,ja ich jeszcze nie wykręcałem.
Re: REMONT SILNIKA
: sobota, 22 gru 2012, 20:21
autor: Fido
Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
Re: REMONT SILNIKA
: niedziela, 23 gru 2012, 19:59
autor: zaz1200
Piękne będą te Zaporożce, w fabryce chyba nigdy tak się nie przykładali.
Re: REMONT SILNIKA
: czwartek, 27 gru 2012, 21:31
autor: zcart
Ładnie :D Brawo
Re: REMONT SILNIKA
: czwartek, 24 sty 2013, 21:59
autor: mucha68
Fido pisze:Jak nie poprzeciągane to będą trzymały ale ostrożnie z dokręcaniem.
Cholerstwo potrafi wyleźć na sam koniec montażu całości.
Mam wolny blok i chyba wszystkie przerobię na 12 mm.Przyda się na przyszłość.
No i wyobraź sobie że żadna nie wylazła,ale za to jedna się urwała,po przejrzeniu okazało się że to była ostatnia oryginalna,Ale mam już dorobioną nową .
Re: REMONT SILNIKA
: czwartek, 24 sty 2013, 22:39
autor: Fido
No to git.
Re: REMONT SILNIKA
: piątek, 15 lut 2013, 23:41
autor: mucha68
Pytałem już w innym dziale ,ale spytam jeszcze raz ,jako długość paska klinowego.Aha i czy lepiej zwykły czy zębaty?