Moto na garbusie 1.6
: środa, 18 sty 2012, 22:12
Hejka , powolutku zabieram się za prace nad piecem garbusa 1.6 który ma docelowo śmigać w militarnym dnieprze z wózkiem.
Pozwolę sobie wkleić moje wypociny z tego forum http://dneprvw.mojeforum.net/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; , które ostatnio w nie najlepszej kondycji ( nikła ilość aktywnych użytkowników nie pozwala za bardzo pogadać o technice .... )
Pozdrawiam ekipę , Mariusz :)
Silnik już wyhaczony :
Motor z motopompy Typ 126A , poj. 1600 cm3 , instalacja 6V , zdjełany w Mexico . (Jeśli traficie na podobny z tym , że o nazwie Typ 122 to ma poj. 1200 cm3 ) :
Więcej info o tych silnikach tu :
http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://porschediesel.stereofx.org/_mate ... rmotor.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu już bez osłon :
W jednym cylindrze niespodzianka :
woda poszła przez kolektor :(
Pozostałe cylindry w zadziwiająco ładnym stanie , widać jeszcze ślady honowania. Jeden nawet zalany olejem :) Wszystkie świece na miejscu.
Klawiatury nietknięte :
Wczoraj dotarło koło zamachowe :
Zdjęcia z prac będę wrzucał na bieżąco
pzdr :
Dodane po 12 godzinach 47 minutach:
Odkręcanie koła pasowego w wielkim skrócie - masakra :?
Blokowanie koła zamachowego , koła pasowego , metr rury jako przedłużenie klucza .... wszystko ch...j :/
W końcu przykręciłem blok do stołu , przyspawałem kawałki rur do koła pasowego a rury do stołu ..... Koło i tak miałem w planie wymienić , bo te oryginalne z motopompy ma dodatkowe koło zębate napędzające urządzenie do ustawienia obrotów .
Fotki :
Silnik już rozpołowiony :
Niestety po pomierzeniu zalanego cylindra wyszło ze jest kapa ....
do roboty szlif cylindra i nowy nadwymiarowy tłok .
Chyba trzeba bedzie kupic nowy zestaw tłok plus cylinder (nominał ) :/
pzdr,
M.
kilka fotek :
Nie jest tak źle :
Po wstępnym czyszczeniu komór spalania:
Uszczelniacz zaworowy na ssącym :
Przygotowanie do piaskowania - niestety za duże wżery na szkiełkowanie .
hmmmmmmmmmm :
Lekko wgięta pokrywa i naklejka dot. regulacji zaworów :
Tu już pokrywa po wyklepaniu (przed piaskowaniem) :
A tu filmik przed rozebraniem silnika (muza : Saltus - Synowie Ziemi;) ) :
Odebrałem tajle z piaskowania :
Po piaskowaniu wyszły niestety takie kwiatki - alu się utleniło :
:?
Koło zamachowe dniepr :
tarcze :
Kilka części wypadło z wora Mikołaja :D
Blacha trzymająca olej :
Kołki sprzegła dniepr :
Na razie przyszło tylko koło pasowe :
Prace trochę spowolniły bo powiększyła mi się rodzina o dwóch małych krasnali :) i wydatków sporo ..... :(
Na razie tylko (aż ) blok pomalowany na czarny mat .
Ciągle czekam na koła zamachowe . Wtłoczone mają być nowe kołki , połączenie obu kół na wcisk i trzy wpuszczone łbami śruby imbusowe. Koło dniepra ma być stoczone od spodu (miejsca oporu sprężyn) i wystający kołnierz , oraz usunięty "środek" koła (ten stożek) .
pzdr
Pozwolę sobie wkleić moje wypociny z tego forum http://dneprvw.mojeforum.net/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; , które ostatnio w nie najlepszej kondycji ( nikła ilość aktywnych użytkowników nie pozwala za bardzo pogadać o technice .... )
Pozdrawiam ekipę , Mariusz :)
Silnik już wyhaczony :
Motor z motopompy Typ 126A , poj. 1600 cm3 , instalacja 6V , zdjełany w Mexico . (Jeśli traficie na podobny z tym , że o nazwie Typ 122 to ma poj. 1200 cm3 ) :
Więcej info o tych silnikach tu :
http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://porschediesel.stereofx.org/_mate ... rmotor.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu już bez osłon :
W jednym cylindrze niespodzianka :
woda poszła przez kolektor :(
Pozostałe cylindry w zadziwiająco ładnym stanie , widać jeszcze ślady honowania. Jeden nawet zalany olejem :) Wszystkie świece na miejscu.
Klawiatury nietknięte :
Wczoraj dotarło koło zamachowe :
Zdjęcia z prac będę wrzucał na bieżąco
pzdr :
Dodane po 12 godzinach 47 minutach:
Odkręcanie koła pasowego w wielkim skrócie - masakra :?
Blokowanie koła zamachowego , koła pasowego , metr rury jako przedłużenie klucza .... wszystko ch...j :/
W końcu przykręciłem blok do stołu , przyspawałem kawałki rur do koła pasowego a rury do stołu ..... Koło i tak miałem w planie wymienić , bo te oryginalne z motopompy ma dodatkowe koło zębate napędzające urządzenie do ustawienia obrotów .
Fotki :
Silnik już rozpołowiony :
Niestety po pomierzeniu zalanego cylindra wyszło ze jest kapa ....
do roboty szlif cylindra i nowy nadwymiarowy tłok .
Chyba trzeba bedzie kupic nowy zestaw tłok plus cylinder (nominał ) :/
pzdr,
M.
kilka fotek :
Nie jest tak źle :
Po wstępnym czyszczeniu komór spalania:
Uszczelniacz zaworowy na ssącym :
Przygotowanie do piaskowania - niestety za duże wżery na szkiełkowanie .
hmmmmmmmmmm :
Lekko wgięta pokrywa i naklejka dot. regulacji zaworów :
Tu już pokrywa po wyklepaniu (przed piaskowaniem) :
A tu filmik przed rozebraniem silnika (muza : Saltus - Synowie Ziemi;) ) :
Odebrałem tajle z piaskowania :
Po piaskowaniu wyszły niestety takie kwiatki - alu się utleniło :
:?
Koło zamachowe dniepr :
tarcze :
Kilka części wypadło z wora Mikołaja :D
Blacha trzymająca olej :
Kołki sprzegła dniepr :
Na razie przyszło tylko koło pasowe :
Prace trochę spowolniły bo powiększyła mi się rodzina o dwóch małych krasnali :) i wydatków sporo ..... :(
Na razie tylko (aż ) blok pomalowany na czarny mat .
Ciągle czekam na koła zamachowe . Wtłoczone mają być nowe kołki , połączenie obu kół na wcisk i trzy wpuszczone łbami śruby imbusowe. Koło dniepra ma być stoczone od spodu (miejsca oporu sprężyn) i wystający kołnierz , oraz usunięty "środek" koła (ten stożek) .
pzdr