A ja wam dołożę z innej beczki !
Ja zrobiłem krzyżówkę K-750 prawie prosto z Białorusi :
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/98/582e687dbda10b8bmed.jpg)
samochodem Daihatsu Charade 1.0d !
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/98/01aa4a30043abff8med.jpg)
Motocykl kupiłem 07.maj.2008
Samochód kupiłem 08.maj.2008
a oficjalnie przez urząd zmiana pojemności silnika i rodzaju paliwa nastąpiła
29.czerwiec.2008
tzn. motocykl przeszedł w stacji diagnostycznej okręgowej badania pod katem zmiany silnika + badania techniczne okresowe.
A co jak się bawić to się bawić, benzynę wyj.... diesla wstawić !
Teraz ciut ze strony mechanicznej:
Silnik charade 993 cm kolo 40Km i 56Nm trzy cylinderki w rzędzie.
Spalanie 2,8 - 6.0* gnojówki l/100km.
Spalanie na Kujawskim 3,3 - 6,8* l/100km
Sprzęgło K-750
Odpalanie poprzez rozrusznik elektryczny, przez kopke - na pych sie nieda.
Flansza wykonana ręcznie z dokładnoscia do 0.05 mm.
Skrzynia dnieprzak ze wstecznym.
Szybka czwórka 1.0
dalej nieszczęsna guma-sprzęgiełko (narazie)
Dyfer K-750 10/35.
Przód koło + tarcza - jakaś honda, pompa jakaś chińska japonia.
Połki zrobione samemu z blachy 15mm , wałka 35mm i 55mm.
koło tył ósemkowane koło od K-750 ze szprychami z gwoździ !
Dyfer 8 podrózna 55 km/h spalanie solo do 4-5 z wózkiem do 6l*/100km w pełnym składzie.
Dyfer 9 podróżna 70-75 km/h spalanie solo 3.6-4.2 z wózkiem 3.8-5*l/100km w pełnym składzie.
Dyfer 10 podróżna 82-89 km/h spalanie solo 3.2-4 z wózkiem 3.5-4.8l/100km w pełnym składzie.
Przydałby sie dyfer 11/36 od BMW ale stwierdziłem że to niema sensu - lepiej zastosuje przekładnie/łancuch.
Występuje na 10 nadmiar mocy.
2 liczniki - rowerowy(elektronik) z wprowadzona średnica koła,
oraz ruski na przednie koło- ślimak dorobiony samemu.
Spalanie z zaprzęgiem uzależnione jest od trudnosci terenu, liczby osób oraz USTAWIENIA DAWKI NA POMPIE WTRYSKOWEJ !
Teraz od strony jazdy:
NIEMA wiekszej frajdy niz jazda z zaprzegiem w pełnym składzie w terenie (dyfer 8/9) szczególnie gdy ryszasz bez dotykania kierownicy i cała jazad odbywa sie bez udziału manetki gazu - po prostu sam idzie. Nie wjedzie, zakopie sie a nie zgaśnie.
Niestety na dyfrze 10 juz tak bawic sie nieda.
Na trasie fajnie , ale brakuje jednak dyfra 11 i do tego 5 biegu.
Pisze predkość podróżna ponad 80 - ale to jest koło 2000rpm !
V max jest około 150km - przy tej predkości mi pompa wtryskowa odcieła paliwo i wiecej nieposzedł.
Na wolnych obrotach trzepie motorem - ale pod tyłkiem nic nie czuć!
Co do trzepania - nic wielkiego, inne motory bardziej wibrują niż ten diesel.
Z przeróbek pozostało mi jeszcze:
- przeszprychowac koło do tyło 18
- - dokończyć układ chłodzenia - wentylatory / czujnik temperatury
- przekładnia kątowa / założenie koła z tyłu,
- poszerzyć przednie gmole,
- na koniec wszystkiego pomalować.
Postaram sie jutro cyknąć foto aktualne i wstawie na forum a może i jaki filmik sie nakreci.
Zdrowia - przesyła Maćko-diesel
*- teoretyczne spalanie maxymalne