Rajtar (czyli Zap vol.2)
Rajtar (czyli Zap vol.2)
W tym temacie będę dzielił się z Wami wynikami prac nad remontem mojego drugiego Zapa.
Nie zacznę od początku bo początek jest na stronie głównej więc nie chcę powielać wszystkiego po raz drugi.
Zap jeszcze w totalnej rozsypce.
Ramę już pobieliłem.
Poleruje teraz lagi teleskopów.
W wakacje przeprowadziłem remont jednostki napędowej.Jeszcze nie poskładana ale nie wiem czy dobrze zrobiłem.Trochę mi się to nie widzi.
Blok - nie polerowany a malowany.
Cylindry - czarny zaroodporny mat
Głowice - Żaroodporna srebrna
Pokrywy zaworów mam drugie,chromowane.
Co o tym sądzicie, trochę wiocha, nie ?
Nie zacznę od początku bo początek jest na stronie głównej więc nie chcę powielać wszystkiego po raz drugi.
Zap jeszcze w totalnej rozsypce.
Ramę już pobieliłem.
Poleruje teraz lagi teleskopów.
W wakacje przeprowadziłem remont jednostki napędowej.Jeszcze nie poskładana ale nie wiem czy dobrze zrobiłem.Trochę mi się to nie widzi.
Blok - nie polerowany a malowany.
Cylindry - czarny zaroodporny mat
Głowice - Żaroodporna srebrna
Pokrywy zaworów mam drugie,chromowane.
Co o tym sądzicie, trochę wiocha, nie ?
Ostatnio zmieniony wtorek, 17 lis 2009, 20:58 przez Fido, łącznie zmieniany 1 raz.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Fido tylko mi nie mów że ten blok jest pomalowany "chromem"... Cylindry są OK, głowice też nie wyglądają źle ale z blokiem toś poleciał :) Mi sie strasznie spodobała taka młotkowa farba na bloki silników i jak będę robił remont swojego to go takim właśnie trysnę, wygląda wtedy zawodowo :)
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
- zapek-1974
- Zapomaniak
- Posty: 434
- Rejestracja: czwartek, 4 wrz 2008, 19:46
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
ja na blok silnika polecam orginalną farbę o felg oczywiście dobrej firmy w kolorze aluminium bo po pierwsze jest zajebiście odporna na różnego rodzaju obicie np od kamyków a po drugie jest o podwyższonej temperaturze i nie pali się nawet na kolektorach wydechowych, ale o gustach się nie dyskutuje i to tobie Fido ma się podobac
No mnie osobiście ten blok się nie podoba.Jest szansa aby to poprawić bo jeszcze tego nie poskładałem.
Malowałem to chromem w durnym spraju i teraż nad tym dużo myślę.
Już bardziej podobało mi się malowanie podkładowe w czarnym żaroodpornym macie ale psuje mi to całą koncepcję.
Na polerkę za późno (i tak nietrwała przy tym brudnym stopie radzieckim).
Malowałem to chromem w durnym spraju i teraż nad tym dużo myślę.
Już bardziej podobało mi się malowanie podkładowe w czarnym żaroodpornym macie ale psuje mi to całą koncepcję.
Na polerkę za późno (i tak nietrwała przy tym brudnym stopie radzieckim).
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Fido, ten chrom w durnym sprayu złazi jak tylko powącha benzynę, to naprawdę kiepski pomysł. Zmyj to i zanim poskładasz i będzie za późno. Polerka, też nad tym myślałem ale wiesz co, zbyt skomplikowany jest ten blok, nie będzie to dobrze wyglądało i trudno to w czystości będzie utrzymać. A jakby tak go wypiaskować i wtedy pomalować na srebrno. Będziesz miał blok srebrny ale w takim dość fajnym macie i będzie się go dobrze myło. Farba jednak musi być odporna na benzynę.
Silniki w zabyrtowe w łodziach maluje się farbami epoksydowymi. Może tak byś spróbował?
Dodane po 33 sekundach:
Silniki ZABURTOWE miało być;P
Silniki w zabyrtowe w łodziach maluje się farbami epoksydowymi. Może tak byś spróbował?
Dodane po 33 sekundach:
Silniki ZABURTOWE miało być;P
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
No i forum się przydało. :D
Po powrocie z rajchu poprawie ten blok tylko dajcie namiary na dobrą farbę,coś ala pod aluminium(mat?) ,tak żeby pasowało pod głowicę.
Myślałem nad kolorem identycznym jak zbiornik i błotniki ale problem w tym że jeszcze nie wiem na jako te elementy pomalować. :
Po powrocie z rajchu poprawie ten blok tylko dajcie namiary na dobrą farbę,coś ala pod aluminium(mat?) ,tak żeby pasowało pod głowicę.
Myślałem nad kolorem identycznym jak zbiornik i błotniki ale problem w tym że jeszcze nie wiem na jako te elementy pomalować. :
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Pomyślę i przetestuję kilka farb.
W poprzednim polerkę robiłem sam (oprócz skrzyni którą wysłałem do Poznania).
Efekt niesamowity pod warunkiem nieodpalania silnika.
Na skrzyni połysk był ale kadłub silnika to tragedia.
Po kiku uruchomieniach momentalnie matowiał a za późno było na malowanie bezbarwnym lakierem.
W poprzednim polerkę robiłem sam (oprócz skrzyni którą wysłałem do Poznania).
Efekt niesamowity pod warunkiem nieodpalania silnika.
Na skrzyni połysk był ale kadłub silnika to tragedia.
Po kiku uruchomieniach momentalnie matowiał a za późno było na malowanie bezbarwnym lakierem.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Łożeeeeszty, heee wiesz ja też kiedyś polerowałem w ruskach bloki i nawet nieżle mi już szło bo w jedną dniówkę robiłem cały silnior i skrzynię, nooo ale to robi wrażenie. Tylko tak jak mówisz, stop aluminium i magnezu nie jest najszczęśliwszym materiałem na takie eksperymenty. Skrzynia to zwykły stop odlewniczy jednak silnik, dzwon i skrzynia od zapa to stop magnezu, trochę bardziej górnolotna sprawa ale jak widać nie do wszystkiego się nadaje. Ten klar by raczej też niewiele pomógł Fido. No ale szacunek za wytrwałość
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
Korzystając jeszcze z wolnego czasu udało mi się doprowadzić do porządku przednie zawieszenie od Kawy VN 700.
Przedłużyłem,wymieniłem olej i uszczelniacze,rozwierciłem półki (stare lagi były ciut cieńsze) a na koniec wypolerowałem.Oj ręce trochę zabolały ale warto było.
Przedłużyłem,wymieniłem olej i uszczelniacze,rozwierciłem półki (stare lagi były ciut cieńsze) a na koniec wypolerowałem.Oj ręce trochę zabolały ale warto było.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
A ja wam powiem jak zrobić fajny zawodowy silnik. Jeśli chodzi o żebra to kładziemy farbę czarny mat i jak doschnie to kontówka z listkami i po żeberkach. Stają się mniej ostre i bardzo kulturalnie to wygląda takie przetarte brzegi aluminiowe na czarnym tle. Ja planowałem zaza w stylu wojskowym i taki będzie czyli blachy pendzlowane na barwy wojny, reszta jeśli chodzi o polerki powierzchni to nie wychylam się poza papier 200. Niestety pokrywy są chromowane bo tak kupiłem silnik ale reszta...
ZAPOR - służba w mundurze
No i prace znów ruszyły.
Na razie postawiłem go na kółka.Muszę jeszcze wymienić łożyska w przednim kole,dociągnąć sprychy i dotoczyć dwie tulejki dystansujące.
Kiera stara ale już grzebie w necie za nówką.
Z bloku zdarłem farbę bo wiocha jak cholera i teraz mam problem.
Na jako pomalować. : Srebrna baza czy czana? Mat czy połysk ?
Ciężko mi się dziś zdecydować
Na razie postawiłem go na kółka.Muszę jeszcze wymienić łożyska w przednim kole,dociągnąć sprychy i dotoczyć dwie tulejki dystansujące.
Kiera stara ale już grzebie w necie za nówką.
Z bloku zdarłem farbę bo wiocha jak cholera i teraz mam problem.
Na jako pomalować. : Srebrna baza czy czana? Mat czy połysk ?
Ciężko mi się dziś zdecydować
Pozostałem przy srebrnym.
Baza Debera w metaliku + bezbarwny chemoutwardzalny lakier bezbarwny.Cylindry na czarno (może trzeba było i blok tak zrobić : ).
Skrzynia będzie w tym samym srebrnym kolorze.
Części już pomyte.Uporam się tylko z dwoma luźnymi szpilkami i zaczynam składać do kupy.
Baza Debera w metaliku + bezbarwny chemoutwardzalny lakier bezbarwny.Cylindry na czarno (może trzeba było i blok tak zrobić : ).
Skrzynia będzie w tym samym srebrnym kolorze.
Części już pomyte.Uporam się tylko z dwoma luźnymi szpilkami i zaczynam składać do kupy.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
jestem pelen podziwu ze chce wam sie tak piescic tego ruskiego topora!!!!ja wlasnie dlatego ze musial bym albo pol sezonu ze szmatka go piescic,albo wogole nim nie jezdzic zeby zachowac taka "szate" postanowilem olac temat chromow i pieknych lakierow i wejsc w szeregi RATBIKE ! jest tak brzydki ze az piekny,a kiedys moj sprzet lsnil jak typowo salonowa nowka.skupilem sie na sprawach mechanicznych,poprawianiu i udoskonalaniu fabryki oraz swoich patentach w jednostce napedowej.nie przywiazuje wagi do kosmetyki,a do spraw mechanicznych.nie podoba sie to nie ogladaj!!mnie sie bardzo podoba.
dosyc tego gledzenia.pozdrawiam
aha zapomnialem napisac/powiedziec.moze zamiast piaskowania bo piachuder robi dziury i pory mozna blok wyszkielkowac,a potem klarem.pieknie by wygladalo.natural alu.szkielkowanie odnawia i czysci powierzchnie.
dosyc tego gledzenia.pozdrawiam
aha zapomnialem napisac/powiedziec.moze zamiast piaskowania bo piachuder robi dziury i pory mozna blok wyszkielkowac,a potem klarem.pieknie by wygladalo.natural alu.szkielkowanie odnawia i czysci powierzchnie.
od jazdy na sztywniaku kregoslup mi zara wybuchnie!!ma ktos odsprzedac takowy bo jak nie to eutanazja!!! ałałaaaaa
Silnik już prawie,prawie w kupie. :D
Rozebrałem już skrzynię.Coś mi biegi nie za bardzo wchodzą.
Cholera musiałem jeszcze raz ściągać głowice.
Czytałem mądrą książkę i popełniłem wielki niewybaczalny(podczas uruchamiania masakra) błąd.
Pomyliłem miejsce dwóch popychaczy drążków zaworowych.Zatarł bym klawiaturę.Aj dobrze że sprawdziłem teraz bo potem by było za późno.
Rozebrałem już skrzynię.Coś mi biegi nie za bardzo wchodzą.
Cholera musiałem jeszcze raz ściągać głowice.
Czytałem mądrą książkę i popełniłem wielki niewybaczalny(podczas uruchamiania masakra) błąd.
Pomyliłem miejsce dwóch popychaczy drążków zaworowych.Zatarł bym klawiaturę.Aj dobrze że sprawdziłem teraz bo potem by było za późno.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Dobrze że nie założyłem uszczelki pod miskę bo raz jeszcze musiałem odkręcać pompe olejową.
Zapomniałem założyć tulejki na napęd pompy.
Człowiek czyta i patrzy i ciągle coś nie tak.
Skrzynia już po regeneracji,pomalowana i wstępnie założona.
Przez niedziele pomyśle czy o czymś nie zapomniałem i składam już na stałe a potem wszystko w ramę. :D
Zapomniałem założyć tulejki na napęd pompy.
Człowiek czyta i patrzy i ciągle coś nie tak.
Skrzynia już po regeneracji,pomalowana i wstępnie założona.
Przez niedziele pomyśle czy o czymś nie zapomniałem i składam już na stałe a potem wszystko w ramę. :D
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Krótki film z pierwszego odpalenia.
http://pl.youtube.com/watch?v=-ikmsxIaSk8
http://pl.youtube.com/watch?v=-ikmsxIaSk8
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
No i mam przecieki na głowicy. :(
Cholera jasna.
Pewnie tymi szpilkami pod klawiaturą.
Wyszlifowałem przylgnie i dałem tam miękkie podkładki miedziane i dalej leje. :(
Jak to cholerstwo uszczelnić
Wydechy będą wymienione bo mi się nie podobają ale to w przyszłości.Już obczaiłem rury z nierdzewki 60mm w wysokim połysku i myślę jak to wykonać.
Metodą prób i błędów coś wykminię.
Tu krótki filmik z docierania.
http://pl.youtube.com/watch?v=viHMdlM1AWg
Cholera jasna.
Pewnie tymi szpilkami pod klawiaturą.
Wyszlifowałem przylgnie i dałem tam miękkie podkładki miedziane i dalej leje. :(
Jak to cholerstwo uszczelnić
Wydechy będą wymienione bo mi się nie podobają ale to w przyszłości.Już obczaiłem rury z nierdzewki 60mm w wysokim połysku i myślę jak to wykonać.
Metodą prób i błędów coś wykminię.
Tu krótki filmik z docierania.
http://pl.youtube.com/watch?v=viHMdlM1AWg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Fido, a może osłony lasek popychaczy masz deko luźne i nieszczelne. Podkładałeś podkładki miedziene pod nakrętki dokręcające głowicę??? Jeżeli tak to słaby pomysł był Fido. Miedź pod wpływem temperatury mięknie. Podkładki wtedy lekko się spłaszczą zmniejszając siłę dociskającą głowicę i możesz mieć przedmuchy. Tam się stosuje takie podkładki (oryginalnie zresztą) z zatoczoną jedną powierzchnią. Po dociśnięciu tworzy ona jakby uszczelnienie labiryntowe.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P