Rat Zap
Re: Rat Zap
Już go obgadują na fejs-zbuku i bobber.pl
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
- zapek-1974
- Zapomaniak
- Posty: 434
- Rejestracja: czwartek, 4 wrz 2008, 19:46
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
Re: Rat Zap
Gratki i niech się pięknie starzeje
Tak zamontowanej kosy (nad tłumikiem) jeszcze nie widziałem
Tak zamontowanej kosy (nad tłumikiem) jeszcze nie widziałem
Re: Rat Zap
Fido z całym szacunkiem nie wyjeżdżaj z tym jamnikiem bo uważam że Twój Zap jest dopracowany w każdym szczególe i nie ma się czego czepiać, jeździ tyle lat i jest OK więc nie ma szukać czegoś na siłę, jeżeli uważasz że chciałbyś coś zmienić to zmień ale nie słuchaj głosów tych gości z bobber.pl bo ktoś kto nie robił takich maszyn od podstaw jak Zapy zawsze będzie wydziwiał a ten kto samemu stworzył motocykl z niczego nie powie ani słowa bo wie co to znaczy. nie problemem jest mając kupkę pieniędzy kupować graty z górnej półki i pół biedy samemu jeszcze składać tylko samemu szukać dorabiać i nie mając kasy stworzyć maszynę o jakiej się myślało.
Mi takie budowanie się podoba że nie wiesz co cię czeka a nie jak w serii wszystko musi działać , przykładowo podczas jazd testowych byłem uradowany że wszystko zagrało, sprzęt jedzie a tu po powrocie niespodzianka pod domem, coś się zblokowało silnik zgasł, koło stanęło - dobrze że mam pod domem szutruwkę i prędkość była niewielka bo bym wystartował telemarkiem - a tak jedynie z dobry metr rowu się zrobił w drodze .Pierwsza myśl pewnie sie koło zamachowe odkręciło czy coś jednak się po oględzinach okazało że z obudowy skrzyni wypadła oś wstecznego jak i koło i zblokowało skrzynię . Dobrze że ruska robota a nie jakaś współczesna produkcja i skrzyni nic się nie stało jedynie wywaliłem ten wsteczny i dalej testuje a z czasem muszę poszukać jakiejś dnieprowej porządnej skrzyni ze wstecznym,może nawet nowa się trafi . I takie coś mi się podoba, a nie wywalić worek pieniędzy i nic nie wiedzieć o maszynie.
Umiejscowienie kosy wyszło w praniu bo nie chciałem jej dawać pod wydechami bo zmniejszyłbym znacząco i tak niewielki już prześwit , a po lewej rozrusznik więc wyszło po prawo nad tłumikiem bo wydało mi się to jedyne sensowne miejsce
Mi takie budowanie się podoba że nie wiesz co cię czeka a nie jak w serii wszystko musi działać , przykładowo podczas jazd testowych byłem uradowany że wszystko zagrało, sprzęt jedzie a tu po powrocie niespodzianka pod domem, coś się zblokowało silnik zgasł, koło stanęło - dobrze że mam pod domem szutruwkę i prędkość była niewielka bo bym wystartował telemarkiem - a tak jedynie z dobry metr rowu się zrobił w drodze .Pierwsza myśl pewnie sie koło zamachowe odkręciło czy coś jednak się po oględzinach okazało że z obudowy skrzyni wypadła oś wstecznego jak i koło i zblokowało skrzynię . Dobrze że ruska robota a nie jakaś współczesna produkcja i skrzyni nic się nie stało jedynie wywaliłem ten wsteczny i dalej testuje a z czasem muszę poszukać jakiejś dnieprowej porządnej skrzyni ze wstecznym,może nawet nowa się trafi . I takie coś mi się podoba, a nie wywalić worek pieniędzy i nic nie wiedzieć o maszynie.
Umiejscowienie kosy wyszło w praniu bo nie chciałem jej dawać pod wydechami bo zmniejszyłbym znacząco i tak niewielki już prześwit , a po lewej rozrusznik więc wyszło po prawo nad tłumikiem bo wydało mi się to jedyne sensowne miejsce
Re: Rat Zap
No cóż.
Dla mnie mój to Jamnik i kropka, do czasu aż go przerobię a czasu ostatnio porą zimową niewiele.
Wkurza mnie ale mnie jeszcze nigdy nie zawiódł ( oprócz podobnej przygody jak Twojej).
Tyle że to ja zawiniłem i chciałem nówkę skrzynię dnieprowską leciutko poprawić jedną podkładką pod wałek,
Też zblokowało.
Szczęście że przy 20 km/h
Wysypało parę zębów (moje się ostały dzięki Bogu )
Wracając do tematu.
Fajnie że forum znów trochę ruszyło i publika przybiera.
Zwalcz choroby dziecięce Zapa a na inny już nie siądziesz.
Ja już swoim w tym sezonie ( jak rozpocznę) to dobiję na zegar ze 25 tyś od pierwszego wyjazdu.
Promuj go na wszelakich zlotach,pokazach iimprezach.
Zapy górą.
Dla mnie mój to Jamnik i kropka, do czasu aż go przerobię a czasu ostatnio porą zimową niewiele.
Wkurza mnie ale mnie jeszcze nigdy nie zawiódł ( oprócz podobnej przygody jak Twojej).
Tyle że to ja zawiniłem i chciałem nówkę skrzynię dnieprowską leciutko poprawić jedną podkładką pod wałek,
Też zblokowało.
Szczęście że przy 20 km/h
Wysypało parę zębów (moje się ostały dzięki Bogu )
Wracając do tematu.
Fajnie że forum znów trochę ruszyło i publika przybiera.
Zwalcz choroby dziecięce Zapa a na inny już nie siądziesz.
Ja już swoim w tym sezonie ( jak rozpocznę) to dobiję na zegar ze 25 tyś od pierwszego wyjazdu.
Promuj go na wszelakich zlotach,pokazach iimprezach.
Zapy górą.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Dokładnie Zapy górą
25K nakręcone a Ty Fido się przejmujesz jakimiś gościami co dalej garażu pewnie nie wyjeżdżają, liczba mówi sama za siebie.
Udało mi się nagrać jak gada
https://www.youtube.com/watch?v=Ih4FWIix6eo" onclick="window.open(this.href);return false;
Poniżej pogląd na rozmiary ja mam 180cm wzrostu i stówkę wagi więc jest pogląd na rozmiary i nie rozmawiajmy o "Jamnikach" tylko Zapach krojonych na miarę
Filmik krótki bo się ślubnej nie chciało nagrywać i jest to jazda już po wywaleniu wstecznego i zaślepieniu otworu w obudowie korkiem po winie
https://www.youtube.com/watch?v=2uET6vOWVXU" onclick="window.open(this.href);return false;
25K nakręcone a Ty Fido się przejmujesz jakimiś gościami co dalej garażu pewnie nie wyjeżdżają, liczba mówi sama za siebie.
Udało mi się nagrać jak gada
https://www.youtube.com/watch?v=Ih4FWIix6eo" onclick="window.open(this.href);return false;
Poniżej pogląd na rozmiary ja mam 180cm wzrostu i stówkę wagi więc jest pogląd na rozmiary i nie rozmawiajmy o "Jamnikach" tylko Zapach krojonych na miarę
Filmik krótki bo się ślubnej nie chciało nagrywać i jest to jazda już po wywaleniu wstecznego i zaślepieniu otworu w obudowie korkiem po winie
https://www.youtube.com/watch?v=2uET6vOWVXU" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rat Zap
Fajny ZaZ i fajnie gaada.
Re: Rat Zap
Z tym gadaniem to sam do końca nie wiedziałem jak będzie bo był to eksperymet, kolektory pospawałem z konek hamburskich o srednicy zewnątrz 1.75 cala i grubości ścianki bodajrze 2mm i rura wydechowa 52mm po zewnątrz przelotowe wszystko i owinięte dosyć grubo bandarzem o grubości 2mm co by mnie w łydki nie parzyło i rozrusznika nie grzało.
Zdało egzamin i dźwięk też jest zadowalający
Zdało egzamin i dźwięk też jest zadowalający
Re: Rat Zap
Gada jak wściekły.
Sam będę przerabiał wydech z fi 50 na 80
Sam będę przerabiał wydech z fi 50 na 80
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
To będzie nieźle dudnił
Fido jedno pytanie wiem że to przerabiałeś - szybka czwórka, czy dyfer 9 ?
Fido jedno pytanie wiem że to przerabiałeś - szybka czwórka, czy dyfer 9 ?
Re: Rat Zap
A jak jest z wytłumieniem tych wydechów? Wsadzacie coś do środka, czy puta rura? I jak później z głośnością i ewentualnymi kontrolami? Jak sobie z tym radzicie?
Ktoś próbował z czymś takim?
http://www.motocyklowysklep24.pl/tlumik ... -2920.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego, co pamiętam, to były da rodzaje tych tłumików. Jedne miały wewnątrz perforowaną gęsto rurę i jakąś cienką warstwę waty między ściankami, a drugie miały wewnętrzną rurę w takie kieszonki do wewnątrz po spirali na długość. O, coś takiego
http://gktrading.pl/files/prod/41251-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś próbował z czymś takim?
http://www.motocyklowysklep24.pl/tlumik ... -2920.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego, co pamiętam, to były da rodzaje tych tłumików. Jedne miały wewnątrz perforowaną gęsto rurę i jakąś cienką warstwę waty między ściankami, a drugie miały wewnętrzną rurę w takie kieszonki do wewnątrz po spirali na długość. O, coś takiego
http://gktrading.pl/files/prod/41251-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Rat Zap
Nie mam ruskiego dyfra więc musiałem dorobić przekładnię 1 do 1.5Zalo pisze:
Fido jedno pytanie wiem że to przerabiałeś - szybka czwórka, czy dyfer 9 ?
Szybka trójka i czwórka (tryby) już leżą w chałupie tylko nie ma kiedy założyć.
Kupiłem u ukraińca który handluje takimi nowymi dorobionymi gratami do skrzyń na forum Redmotorz
Na pustych ładnie dudni na wolnych obrotach ale podczas jazdy to masakra.Błażej pisze:A jak jest z wytłumieniem tych wydechów? Wsadzacie coś do środka, czy pusta rura?
Kiedyś ze zlotu wracałem na pustych i mało nie ogłuchłem.
Ja stosuję takie z HD, bardzo ładnie tłumią.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Opanowałem napęd, dostał dyfer 10 przy normalnej dnieprowej skrzyni.
Nie jest może demonem prędkości ale jeździ się już normalnie a nie jak ciągnikiem
Trochę roboty było aby upchnąć tę 10 w obudowę, nie obyło się beż pomocy tokarza, a że robiłem takie coś pierwszy raz więc się trochę nawkurw....
Słyszałem opinie że 10 mieści się bez problemu w obudowę, więc dementuję tę plotkę.
Przy okazji wymiany skrzyni otrzymał też kopniak i jest trochę bardziej klimatycznie
Z takich rzeczy co wyszły w praniu to musiałem jednak kose umiejscowić po lewej stronie a nie jak to było po prawej bo na postoju brakowało paliwa
i jeszcze muszę ciąć zbiornik pod linkę prędkościomierza aby przechodziła łagodnie do licznika bo teraz jest za bardzo zagięta i po paru kilometrach się urywa
Linki sprzęgła się dorabiają w Trzemesznie więc myślę że będzie dobrze
Nie jest może demonem prędkości ale jeździ się już normalnie a nie jak ciągnikiem
Trochę roboty było aby upchnąć tę 10 w obudowę, nie obyło się beż pomocy tokarza, a że robiłem takie coś pierwszy raz więc się trochę nawkurw....
Słyszałem opinie że 10 mieści się bez problemu w obudowę, więc dementuję tę plotkę.
Przy okazji wymiany skrzyni otrzymał też kopniak i jest trochę bardziej klimatycznie
Z takich rzeczy co wyszły w praniu to musiałem jednak kose umiejscowić po lewej stronie a nie jak to było po prawej bo na postoju brakowało paliwa
i jeszcze muszę ciąć zbiornik pod linkę prędkościomierza aby przechodziła łagodnie do licznika bo teraz jest za bardzo zagięta i po paru kilometrach się urywa
Linki sprzęgła się dorabiają w Trzemesznie więc myślę że będzie dobrze
Re: Rat Zap
Załóż elektroniczny i po sprawie :)
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Rat Zap
Juz chcialem zakladac elektronika zanim doszedlem o co chodzi, jednak ten licznik strasznie mi sie podoba - jest z amerykanskiej motoryzacji od modelu FL z lat 60-tych oryginal na linke i dla niego poświęce trochę zbiornika , musialem tez dorobic do niego przejsciówkę bo ruska nakrętka na lince jest większa i bylo trochę zabawy bo oryginalnie na liczniku jest M16 a ruska linka ma M18, jednak mój tokarz dał radę
Re: Rat Zap
Mam jedno nurtujace mnie pytanie ktore brzmi nastepujaco:
Licznik jest w milach i ma przelozenie 2:1 i naped linki ze skrzyni, wiec czy to co pokazuje licznik jest wiarygodne ( wiadomo po przelozeniu sobie z mil na kilometry ), czy to wskazanie mozna sobie wsadzic wiadomo gdzie?
Licznik jest w milach i ma przelozenie 2:1 i naped linki ze skrzyni, wiec czy to co pokazuje licznik jest wiarygodne ( wiadomo po przelozeniu sobie z mil na kilometry ), czy to wskazanie mozna sobie wsadzic wiadomo gdzie?
Re: Rat Zap
Najlepiej sprawdzić to z GPSem.
Jest wiele aplikacji na fona.
Jest wiele aplikacji na fona.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Dzieki, bede musial sprobowac tak jak mowisz z ta aplikacją, w takim razie jeszcze jedno mnie zastanawia co znaczy ze licznik ma przelozenie 2:1 bo tego nie bardzo czaje, ze co dwa obroty kola ( w tym wypadku walka ) a jeden obrot slimaka na liczniku czy jak?
Re: Rat Zap
Na tych przełożeniach się nie znam to nie podpowiem.
Zapytam tylko co wyszło z pomiarów GPS ?
Zapytam tylko co wyszło z pomiarów GPS ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Bede mial mozliwosc sprawdzenia dopiero w przyszlym tygodniu, jak sprawdze dam znac co z tych pomiarow wyszlo
Re: Rat Zap
Z pomiarów na GPS wyszło że 10 mil na godzine wskazania na tym liczniku daje 21 kilometrów na godzinę według GPS więc ruski pomiar na linkę z wałka też ma swoje przełożenie
Puścilem sie na maxa 150 km/h, chciał jeszcze więcej ale odpuściłem, bądź co bądź mam małe dzieci .
Najprzyjemniejsza jazda jest w przedziale 80-100km/h
Hamowanie wspomagam skrzynią więc tragedii nie ma na tych ruskich hamulcach .
Puścilem sie na maxa 150 km/h, chciał jeszcze więcej ale odpuściłem, bądź co bądź mam małe dzieci .
Najprzyjemniejsza jazda jest w przedziale 80-100km/h
Hamowanie wspomagam skrzynią więc tragedii nie ma na tych ruskich hamulcach .
Re: Rat Zap
150 ?
No kuwa nieźle.
Szacun.
Mi powyżej 80 km/h juz przeszkadza wiater.
No kuwa nieźle.
Szacun.
Mi powyżej 80 km/h juz przeszkadza wiater.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Siedze prawie na asfalcie więc wiater omija mnie górą .
Te 150 to było tylko rozpędzenie się i odpuszczenie bo pomału koła asfaltu przestawały sie trzymać .
Te 150 to było tylko rozpędzenie się i odpuszczenie bo pomału koła asfaltu przestawały sie trzymać .