Mój zap ksywa "LUJ"
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Piękne zawieszenie, i fajny surowy czysty koncept, teraz gdy skończysz powinieneś przenieść to na wyższy poziom i zrobić kolejne na sprzedaż :) pozdrawiam
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Dzięki. Co do budowy sprzętów na sprzedaż to bym się chyba zapłakał jak klient odbierał by motocykl :-D
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Rozumiem, sam sie prawie posmarkałem sprzedając kiedyś pierwszy odrestaurowany sprzęt (sr2 z '58) . Ale z Takimi pomysłami i zapleczem spokojnie Ci wykiełkuje Orange countychoppers
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Myślałem o zawieszeniach na początek, prawda jest taka że na rynku dostępne od ręki i za przyzwoitą cenę są tylko zwyczajne teleskopowe i upsidedown. Wydaje mi się że w wielu z tych co to swój sprzęt chcą dostosować, zmienić znalazł byś nabywców. No i nie bolało by to tak jak sprzedaż całego motocykla
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
No właśnie, customowe tajle
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Musiał bym opracować jakiś szybszy i tańszy sposób produkcji takiego przodu, fortunę by kosztował jak bym się pierdzielił jak z tym widocznym na zdjęciach:-) . Generalnie dorabiam części do motocykli ale prawda jest taka że opłaca się to tylko jak ktoś ma indywidualne zamówienie a nie chce kopii dostępnej na rynku części a często mam takie zapytania. Najlepiej jak ktoś zostawia sprzęta w moim warsztacie i zarys wizji a wykonanie i interpretacje pozostawia mi, wtedy jest ogień :-))))
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Przód jest na tulejach z Ertalitu przerabiałem już tylne zawieszenie w Yamaha Diversion używając tego materiału później użytkowałem motocykl 3 sezony i wszystko super. Przy dobrym pasowaniu wystarczy smarowanie przy montażu dobrym smarem i to ładnie trzyma co najmniej 2 sezony. Teraz biorę się za aparat zapłonowy, przerabiam oryginalny i wrzucam do niego czujnik halla zostawiam podciśnienie, muszę odpocząć trochę od cięcia i spawania :-))))
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Pewnie chodziło ci o Ertalon nie o Ertalit .
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
ERTALYTE
Szczególne właściwości czystego PET sprawiają, że doskonale nadaje się on do produkcji precyzyjnych części mechanicznych, od których oczekuje się wytrzymałości na duże obciążenia oraz odporności na ścieranie.
Półwyroby z tworzywa konstrukcyjnego ERTALYTE dostępne są w kolorach białym oraz czarnym.
Moja wina fachowo tak się nazywa to tworzywo Ertalit to spolszczona nazwa natomiast ertalon ma znacznie słabsze właściwości.
Szczególne właściwości czystego PET sprawiają, że doskonale nadaje się on do produkcji precyzyjnych części mechanicznych, od których oczekuje się wytrzymałości na duże obciążenia oraz odporności na ścieranie.
Półwyroby z tworzywa konstrukcyjnego ERTALYTE dostępne są w kolorach białym oraz czarnym.
Moja wina fachowo tak się nazywa to tworzywo Ertalit to spolszczona nazwa natomiast ertalon ma znacznie słabsze właściwości.
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
dodatkowo ertalon charakteryzuje wysoka chłonność wody (niska stabilność wymiarowa) Nie to że się mądrze ale robiłem parę rzeczy używając tych tworzyw i na ertalonie się kiedyś przejechałem jak zrobiłem z niego tulejki do roweru wodnego spuchły i tylko Pudzian dałby rade popłynąć tą jednostką pływającą :-)
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Ależ mistrzu nikt nie zarzuca ci wymądrzania się , wręcz przeciwnie . Warto wiedzieć więcej o materiałach których używamy do prac/ wykonywania części. Ja do tej pory wszystkie tuleje do Quadów robiłem z ertalonu i sądziłem że jest OK. Nie wiedząc że jest materiał o lepszych właściwościach użytkowych.
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Jak mawiał klasyk czyli mój wuj "Pytaj, pytaj ba ja wiecznie żył nie będę" :-))))))
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
winno być ''bo ja''
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Kurier przywiózł aparat zapłonowy poszedłem drogą poznaną na forum czyli fiesta 1,1 . Myślałem żeby dać pełną elektronikę ale coś mi nie pasuje w tych modułach wiązkach kabli itd, chyba że ktoś ma lepsze rozwiązanie bo ja nie "ogarynam" . Tak po za tym w pracach pauza, pojawił się tydzień temu następca warsztatowych wariacji Staś nowy człowiek o słusznej wadze 4,790gr :-D a do tego pracy jak na złość za dużo.
-
- Zainteresowany
- Posty: 69
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
GRATULACJE, ale pełen szacun dla mamy Stasia... słuszna waga, słuszna...motototo pisze: Staś nowy człowiek o słusznej wadze 4,790gr
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
No to pogratulować wypada . wagi także . To taki 5-cio kg. to co nieco pomoże . Zdrowia mamie i małemu.
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Dzięki pewnie nim się obejrzymy a Stasiek bezie tu na forum wpisów dokonywał :-))))
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Staś już wie, że ma ojca świra? :D Oczywiście gratulacje dla obojga rodziców i życzenia najlepszego dla młodzieńca. Niech rośnie zdrowo.
Co to za droga z fiesty 1.1? Naświetl sprawę, to postaramy się pomóc. Napisz, co zamierzałeś, co i jak kombinowałeś.
Co to za droga z fiesty 1.1? Naświetl sprawę, to postaramy się pomóc. Napisz, co zamierzałeś, co i jak kombinowałeś.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Aparat zapłonowy od fiesty posiada przyspieszacz odśrodkowy i podciśnieniowy, obraca się w tą samą stronę co zapowy i jest na czujniku Halla więc nie ma kondensatora młoteczka i kowadełka, jedyne co trzeba przerobić to "stopę" wchodzącą w blok silnika oraz przełożyć zębatkę. No i zdaję mi się że aparat ten jest znacznie lepiej wykonany niż oryginalny. Generalnie nie mam jeszcze schematu jak toto podłączyć bo z czujnika wychodzą trzy przewody. Jeśli ktoś ma schemat to dźwięczny będę. Nie wiem czy to jest najlepsze rozwiązanie więc proszę o sugestie, dzięki.
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Gratulacje i dużo zdrowia całej rodzince. Jeśli chodzi tą fiestę to bodajże Marek to podłączał trzeba uderzyć do niego w tym temacie na jednym z rysunków przedstawionych na forum nawet numer tel było widać;) Też myślę o takim aparacie ale chyba już tylko na szrocie można go znaleźć:( chyba że macie jakieś dojście do nowych?
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Ja zakupiłem używkę na ALLEDROGO (allegro) stan dobry tylko do wyczyszczenia zewnętrznej "powłoki" dałem za to 64 złociszy z wysyłką słyszałem że trafiają się nówki ale to chyba legendy :-)
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Ale kupiłeś aparat zaporożca, czy aparat fiesty?
Jeśli tam na pewno jest Hall, a wskazują na to trzy przewody, to podłączenie nie jest trudne. Oczywiście wymagany jest moduł. Podejrzewam, ze można dopasować jakiś popularny moduł z grupy VAG.
Pozostaje jeszcze kwestia przyspieszacza odśrodkowego i jego charakterystyki.
W fiestach były też dość ciekawe moduły, które miały wbudowany czujnik podciśnienia, czujnik na wale i nie wymagały aparatu, do tego obsługiwały dwie cewki.
Jeśli tam na pewno jest Hall, a wskazują na to trzy przewody, to podłączenie nie jest trudne. Oczywiście wymagany jest moduł. Podejrzewam, ze można dopasować jakiś popularny moduł z grupy VAG.
Pozostaje jeszcze kwestia przyspieszacza odśrodkowego i jego charakterystyki.
W fiestach były też dość ciekawe moduły, które miały wbudowany czujnik podciśnienia, czujnik na wale i nie wymagały aparatu, do tego obsługiwały dwie cewki.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Aparat od fiesty II tej 83-89 wychodzę trzy piny potrzebna tylko cewka Marek mnie oświecił chyba nie będę więcej komplikował i spróbuje na tym. U Marka i chyba Jabola to fruwa więc powinno być ok.
Re: Mój zap ksywa "LUJ"
Jest tam zblokowany moduł? Jeśli nie, to nawet ie próbuj podłączać bezpośrednio cewki! Od razu uwalisz czujnik. Czujnik Halla daje tylko impuls, który musi być odpowiednio "obrobiony" przez moduł, a ten dopiero jest w stanie odpowiednio napompować i wysterować cewkę i dbać o parametry jej pracy.
Zdjęcia tego wstaw.
Zdjęcia tego wstaw.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565