Behind the Iron Curtain- HULK
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Mała aktualizacja. W dalszym ciągu nie wyszedłem z remontu silnika, czekam na dostawę ostatnich już części. Co udało się do silnika załatwić:
- komplet nowych zaworów + nowe gniazda + nowe prowadnice,
- zestaw naprawczy oryginał + tłoki Łada (muszę porozmawiać ze specjalistą z zakładu, które tłoki dać i jakie pasowanie ),
- nowe panewki główne + nowe panewki korbowodowe,
- nowe koło zębate rozrządu i to aluminiowe,
- nowa tarcza sprzęgła do Zastawy,
- nowy wałek rozrządu,
- nowy kompletny wałek wyrównoważający,
- nowe ponadwymiarowe szpilki z gwintem M12 (fabryczne, żadne rzemiosło),
- praktycznie nowe szklanki popychaczy (wybrałem 8 szt. z blisko 40, wybrałem takie o najmniejszym zużyciu bocznym no i ze stopą w jak najlepszym stanie), oddam je razem z blokiem na pomiary bo nie mam tak małej średnicówki i zdecyduję czy tulejować też gniazda dla nich,
- drążki popychaczy też w sumie jak nowe, wybrane 8 szt. z 40,
- fabrycznie nowy wiatrak nawiewu z PF 125p
- kupiłem od Jabola obłą pokrywę rozrządu, na zdjęciu jeszcze przed czyszczeniem.
Czekam na części i zostaje teraz mi szlif wału i tulejowanie bloku pod nowy wałek rozrządu. Odnowiłem koniki z głowic (w sensie, że domyłem, pomierzyłem- są ok, jedynie muszę przeszlifować powierzchnie, która współpracuje z trzonkiem zaworu), ale przed tym muszę jeszcze wymienić 2 szpilki na nad wymiar, nie będę póki co robił wszystkich, choć mam kpl. nad wymiarowych szpilek.
Gdy to już wszystko zrobię, silnik pójdzie w mrożony czarny lakier i biorę się za ramę.
- komplet nowych zaworów + nowe gniazda + nowe prowadnice,
- zestaw naprawczy oryginał + tłoki Łada (muszę porozmawiać ze specjalistą z zakładu, które tłoki dać i jakie pasowanie ),
- nowe panewki główne + nowe panewki korbowodowe,
- nowe koło zębate rozrządu i to aluminiowe,
- nowa tarcza sprzęgła do Zastawy,
- nowy wałek rozrządu,
- nowy kompletny wałek wyrównoważający,
- nowe ponadwymiarowe szpilki z gwintem M12 (fabryczne, żadne rzemiosło),
- praktycznie nowe szklanki popychaczy (wybrałem 8 szt. z blisko 40, wybrałem takie o najmniejszym zużyciu bocznym no i ze stopą w jak najlepszym stanie), oddam je razem z blokiem na pomiary bo nie mam tak małej średnicówki i zdecyduję czy tulejować też gniazda dla nich,
- drążki popychaczy też w sumie jak nowe, wybrane 8 szt. z 40,
- fabrycznie nowy wiatrak nawiewu z PF 125p
- kupiłem od Jabola obłą pokrywę rozrządu, na zdjęciu jeszcze przed czyszczeniem.
Czekam na części i zostaje teraz mi szlif wału i tulejowanie bloku pod nowy wałek rozrządu. Odnowiłem koniki z głowic (w sensie, że domyłem, pomierzyłem- są ok, jedynie muszę przeszlifować powierzchnie, która współpracuje z trzonkiem zaworu), ale przed tym muszę jeszcze wymienić 2 szpilki na nad wymiar, nie będę póki co robił wszystkich, choć mam kpl. nad wymiarowych szpilek.
Gdy to już wszystko zrobię, silnik pójdzie w mrożony czarny lakier i biorę się za ramę.
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Coś się rusza w temacie, powoli bo powoli ale systematyka jest zachowana. Póki co to jest wciąż kompletowanie, więc wszystko jest zmontowane na słowo honoru, popodpierane etc. nic na stałe. Oceńcie postępy (niewielkie). Mogę już podać pierwsze wymiary:
długość całkowita 250 cm, rozstaw osi 184cm, wysokość siodła: max 60 cm. Czyli jak widać nisko i bardzo dłuuuugo :) Optycznie zawieszenie na zdjęciach jest na max rozprężone, ono musi siąść jeszcze ok 10 bm żeby koła się wyrównały, więc sylwetka rasowego draga uzyskana.
długość całkowita 250 cm, rozstaw osi 184cm, wysokość siodła: max 60 cm. Czyli jak widać nisko i bardzo dłuuuugo :) Optycznie zawieszenie na zdjęciach jest na max rozprężone, ono musi siąść jeszcze ok 10 bm żeby koła się wyrównały, więc sylwetka rasowego draga uzyskana.
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
No w końcu jakieś zdjęcia
Zaczyna mi się podobać.
Fajna linia.
Zaczyna mi się podobać.
Fajna linia.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Wróce z roboty to wrzuce fotę jeszcze widelca. Wygląda na wąski a póły mają 33 cm szerokości, więc nie tak mało .D do kupienia mam jeszcze siodło, sprężyny, kierownice z osprzętem i sety. Reszta już jest pokitrana po kartonach. W ramę pójdą jeszcze 4 belki, jedna pod siodło druga równolegle w dolnych sankach, prostopadle do błotnika i dwie pionowe tuż przy błotniku. Myślę żeby je wyprofilować tak, aby optycznie wyglądały jak wahacz w H-D, czyli takie banany jakby.
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Ładnie to wygląda
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
7 grudnia- Zapkołajki. Zap się dobrze spisał w tym roku, więc dostał prezenty od Mikołaja z Custom Chrome :) Teraz czekamy na gwiazdke :)
Zbiornik o pojemności ponad 5 galonów (+- 20 litrów- nowiutki), problemy z dużym gaźnikiem zażegnane.... :)
Korki typu Pop-up.
Koło tylne 80 szprych, 15 cali
Zbiornik o pojemności ponad 5 galonów (+- 20 litrów- nowiutki), problemy z dużym gaźnikiem zażegnane.... :)
Korki typu Pop-up.
Koło tylne 80 szprych, 15 cali
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Wykosztował się pewnie ten Mikołaj.
Pokaż ten zbiornik od spodu.
Pokaż ten zbiornik od spodu.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Nawet Pan nie pytaj..... :D Zrobię jutro i wrzucę. Jest on trochę podcięty z obu stron, ale połówki sobie rozsunę na mocowaniach ramy i będzie kupę miejsca a zbiornik nie będzie tak rozchulony też mocno, zrezygnuję jednak z gaźników z serii K-125/127/133 bo ta rura za bardzo wystaje, wsadzę albo dwugardziela albo pomyślę nad wtryskiem jednopunktowym. Ale w tej szczelinie uda mi się poupychać cewkę, sygnał więc będzie clean look :D
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Spodziewałem się bardziej wciętego.
Mało miejsca, oj mało.
Mało miejsca, oj mało.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Myślę że się wyrobię z dwugardzielowcem ale zobaczę w sobotę, bd robił przymiarki. Tutaj to żaden problem bo po prostu odsuwasz połówki bardziej od ramy i dajesz szerszą blachę maskująca rów od góry i po problemie :) Lubię duże zbiorniki więc tragedii nie będzie. Ale nie ma co się martwić na zapas, i tak to jest lepsze rozwiązanie niż rozcinanie zbiornika robienie wydrążonego tunelu, kombinacje i w efekcie też wychodzą takie wielgachne zbiorniki a tutaj sporo roboty sobie zaoszczędziłem W sobotę przymiarki, zdam relację :)
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
A masz górę do tego dwugardziela czy będziesz coś rzeźbił ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Raczej bd rzeźbił bo nie mam.... dobrze że chociaż mam oryginalny kolektor pod niego, zestaw będzie niższy. Może na Łodzi trafię ;D
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Kolektor można obniżyć o 1 cm.
Ja tak zrobiłem wczoraj.
Trzeba tylko naspawać w jednym miejscu trochę amelinium.
Ja tak zrobiłem wczoraj.
Trzeba tylko naspawać w jednym miejscu trochę amelinium.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
A masz pomysł z czego będziesz rzeźbić ten wlot ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Fido podeślij mi na retrobike@vp.pl porządne zdjęcia swojego a zapytam znajomego ukraińca czy by nie skołował kilku sztuk takie czegoś :)
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Dwa zdjęcia mam.
Niestety szerokie to to, mi się nie zmieści pod zbiornik.
Ja zacząłem to trochę ciąć ale chyba nic mi z tego nie wyjdzie.
Niestety szerokie to to, mi się nie zmieści pod zbiornik.
Ja zacząłem to trochę ciąć ale chyba nic mi z tego nie wyjdzie.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Można to zrobić stosunkowo łatwo z masy bakelitowej, tak jak na weterańskich forach chłopaki reanimują np. puszki prądów do iży czy gałki od ciernego amortyzatora skrętu. Dla mnie ten temat to jeszcze ciut odległy ale wyjście z opresji jest na pewno! xD
Ja wczoraj usuwałem błędy konstrukcyjne mojej ramy, m.in. musiałem w dolnej sance wyciąć otwór pod bendiks, wyszło ładnie teraz trzeba wzmocnić i odpowiednio wyprofilowanym kawałkiem zaślepić otwór.
Ja wczoraj usuwałem błędy konstrukcyjne mojej ramy, m.in. musiałem w dolnej sance wyciąć otwór pod bendiks, wyszło ładnie teraz trzeba wzmocnić i odpowiednio wyprofilowanym kawałkiem zaślepić otwór.
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Trochę to trwało, ale finalnie udało się skompletować części do silnika do przeprowadzenia kapitalki. Dzisiaj dostałem fabrycznie nowe, brakujące części. Wszystko nowe:
- wałek rozrządu w komplecie z wałkiem wyrównoważającym + zębatki + przeciwwaga,
- kpl. fabrycznych szpilek nadwymiarowych z końcowym gwintem na M12,
- koło rozrządu,
- nowe podpory wału przednia i środkowa,
Ze starego silnika zostanie w tym wypadku, pokrywa rozrządu, karter, miska olejowa, wał (ale przeszlifowany odpowiednio) i popychacze. Reszta ganz nowa. Następny krok to oddanie bloku na tulejowanie pod nowy wałek i czekanie na nową pompę oleju.
Dotarła też konsola od Shovelhead`a.
- wałek rozrządu w komplecie z wałkiem wyrównoważającym + zębatki + przeciwwaga,
- kpl. fabrycznych szpilek nadwymiarowych z końcowym gwintem na M12,
- koło rozrządu,
- nowe podpory wału przednia i środkowa,
Ze starego silnika zostanie w tym wypadku, pokrywa rozrządu, karter, miska olejowa, wał (ale przeszlifowany odpowiednio) i popychacze. Reszta ganz nowa. Następny krok to oddanie bloku na tulejowanie pod nowy wałek i czekanie na nową pompę oleju.
Dotarła też konsola od Shovelhead`a.
A biker`s work is never done...
-
- Zapomaniak
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 9 cze 2012, 19:58
- Lokalizacja: Podlipie (Małopolska)
- Kontakt:
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Widzę ze niezłe zakupy
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Udało się zrobić przymiarki :) Efekt zaskoczył mnie samego :) Optycznie motocykl zmalał, a sylwetka przypomina dzika, niski zwarty i bardzo szeroki :) Oceńcie sami. Zbiornik pasuje bez przeróbek, między kolektorem a dnem zbiornika jest prześwit na ok 10-11 cm. Dwugardziel powinien się zmieścić bez problemu ew. silnik obniżę o 1 cm.
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Kurde będzie kawał skubańca.
Gdzieś wyrwał te szpilki nadwymiarowe ?
Gdzieś wyrwał te szpilki nadwymiarowe ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
Są dostępne na allegro m.in. Ja wyrwałem od takiego dziadka co miał kiedyś Zapa. Bardzo solidne i myślę czy od razu wszystkicg gwintów tak nie zrobić :)
A biker`s work is never done...
Re: Behind the Iron Curtain- HULK
A masz taki odpowiedni do tego gwintu ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.