Big Red Machine - Zapek by Gomez
Gomez, a powiedz mi od czego masz kable zapłonowe takie długie ja mam obniżony aparat, ale chcę puścić kable pod ruraqmi a nie nad głowicą a twoje są idealne do takiego czegoś, i pytanie dwa :
Jak pada deszcz i zmoknie kopułka to nic się nie dzieje ? Już nie pytam, czy ognie świętego elma nie pełzają po baku hiehiehei bo ja mam delikatne obawy odnośnie trzymania jajek 15 cm od napięcia 15000 V ,a nie jestem przekonany do powiedzenia - co nas nie zabije to nas wzmocni
Dodane po 2 minutach:
Bo przypomniało mi się ....... to coś jak mój junak, kumpel mówi .... ej a dlaczego jak jedziesz junakiem to co chwile krzyczysz .. "KURWA", to mu mówię że jak pasek od alternatora złapie mi spodnie z włosami z nogi to sobie krzycze i mi jakoś lepiej, ale po roku zrobiłem osłonę, bo mi nogę wydepilowało i śmiesznie to wyglądało, podobnie z tą kopułką ale już kaliber kalectwa może być większy hahahah
Jak pada deszcz i zmoknie kopułka to nic się nie dzieje ? Już nie pytam, czy ognie świętego elma nie pełzają po baku hiehiehei bo ja mam delikatne obawy odnośnie trzymania jajek 15 cm od napięcia 15000 V ,a nie jestem przekonany do powiedzenia - co nas nie zabije to nas wzmocni
Dodane po 2 minutach:
Bo przypomniało mi się ....... to coś jak mój junak, kumpel mówi .... ej a dlaczego jak jedziesz junakiem to co chwile krzyczysz .. "KURWA", to mu mówię że jak pasek od alternatora złapie mi spodnie z włosami z nogi to sobie krzycze i mi jakoś lepiej, ale po roku zrobiłem osłonę, bo mi nogę wydepilowało i śmiesznie to wyglądało, podobnie z tą kopułką ale już kaliber kalectwa może być większy hahahah
ZAPOR - służba w mundurze
Nad pozycyjnymi się na poważnie zastanowię, jak narazie to ten rok nie należy do zapa i biedak siedzi w garażu.
Kable mam takie, jakie były przy silniku, może i oryginał :P
Nie jeździłem w deszczu więcej niż 2 razy i to raczej w kierunku domu, jajka narazie nie oberwały :D
Przypomniały mi się zajęcia na pracowni i testy cewek zapłonowych przy jednym dużym blaszanym stole, najlepszy żarcik - przyłożyć kabel od cewki do blatu :D
Narzekacie, że Wam wolno idą remonty? 2 miesiące leżały mi w kącie rozebrane lagi czekając aż je łaskawie odwiozę do spawania.
http://www.infame.boo.pl/forum-zap/014.jpg
Hamulce już wymienione, grunt że coś się dzieje.
Może coś powoli ruszy do przodu..
Pozdrawiam!
Kable mam takie, jakie były przy silniku, może i oryginał :P
Nie jeździłem w deszczu więcej niż 2 razy i to raczej w kierunku domu, jajka narazie nie oberwały :D
Przypomniały mi się zajęcia na pracowni i testy cewek zapłonowych przy jednym dużym blaszanym stole, najlepszy żarcik - przyłożyć kabel od cewki do blatu :D
Narzekacie, że Wam wolno idą remonty? 2 miesiące leżały mi w kącie rozebrane lagi czekając aż je łaskawie odwiozę do spawania.
http://www.infame.boo.pl/forum-zap/014.jpg
Hamulce już wymienione, grunt że coś się dzieje.
Może coś powoli ruszy do przodu..
Pozdrawiam!
- zapaleniec84
- Zapomaniak
- Posty: 13
- Rejestracja: piątek, 5 cze 2009, 22:57
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Jak pisałem w innym wątku, czas podłapać trochę nowoczesności i przejść na ECU stand alone.
Trochę gratów już mam:
Mam jeszcze koło sygnałowe 60-2 ale jeszcze nie zdjęte z zatartego wału.
Brakuje cewek, czujnika temp powietrza i paru pierdółek.
Flansze pod turbo się robią
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Trochę gratów już mam:
Mam jeszcze koło sygnałowe 60-2 ale jeszcze nie zdjęte z zatartego wału.
Brakuje cewek, czujnika temp powietrza i paru pierdółek.
Flansze pod turbo się robią
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Skąd masz ten komputer? Masz jakąś dokumentację do niego? Możesz podesłać?
Widzę listwę do wtrysków do rzędowej czwórki. Chyb trochę nie będzie pasować :D
Koło impulsowe sobie dorób. Gdzieś w sieci są rysunki takiego z ustawieniem pod czujnik zawieszony na wsporniku, który montuje się między rurę wlewu oleju, a blok.
Widzę listwę do wtrysków do rzędowej czwórki. Chyb trochę nie będzie pasować :D
Koło impulsowe sobie dorób. Gdzieś w sieci są rysunki takiego z ustawieniem pod czujnik zawieszony na wsporniku, który montuje się między rurę wlewu oleju, a blok.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
ottomotive.pl
Tam znajdziesz opis komputera i manuale.
Listwę trzeba pociąć i pospawać, ale to przecież zapek - nic nowego
Ważne, że listwa nie jest dzielona i spływ paliwa z regulatora jest osobnym króćcem na jej końcu.
Mam stary wał z saaba z kołem 60-2, które bez przeszkód zamontuje na kole pasowym zapa jak chce. Szkoda docinać nowe jak mam to.
W dodatku ładniejsze od takiego wycinanego z blachy, no i za free
Tam znajdziesz opis komputera i manuale.
Listwę trzeba pociąć i pospawać, ale to przecież zapek - nic nowego
Ważne, że listwa nie jest dzielona i spływ paliwa z regulatora jest osobnym króćcem na jej końcu.
Mam stary wał z saaba z kołem 60-2, które bez przeszkód zamontuje na kole pasowym zapa jak chce. Szkoda docinać nowe jak mam to.
W dodatku ładniejsze od takiego wycinanego z blachy, no i za free
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Miałem gdzieś adres do jakiegoś rosyjskiego lub ukraińskiego forum, gdzie kombinowali z czymś takim i tam koło impulsowe było frezowane z aluminium i było pasowane pod śrubki trzymające dekiel filtra odśrodkowego. Wyglądało jak fabryka.
Dzięki za adres stronki.
Tak spojrzałem i ten komputer, to trochę lipa. Jest tańszy od innych, bo to przestarzała technologia - full grupa lub pół grupa. Czyli albo walą wszystkie wtryski na raz, albo parami naprzemiennie. Czyli jest jak w cewce z traconą iskrą - jeden cykl idzie na zmarnowanie. Jest to alternatywa dla gaźnika, ale czy taka rewelacyjna?
Dzięki za adres stronki.
Tak spojrzałem i ten komputer, to trochę lipa. Jest tańszy od innych, bo to przestarzała technologia - full grupa lub pół grupa. Czyli albo walą wszystkie wtryski na raz, albo parami naprzemiennie. Czyli jest jak w cewce z traconą iskrą - jeden cykl idzie na zmarnowanie. Jest to alternatywa dla gaźnika, ale czy taka rewelacyjna?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Za tę kasę nie ma nic lepszego do wyboru.
EMU kosztuje 2 razy tyle i gdyby to był jakiś projekt pod ściganie się, to ok, może byłby sens takiego zakupu. Ale nie jest.
EasyECU jeszcze nigdy nie programowałem, chcę go rozgryźć i przy okazji zrobić coś ciekawego.
Półsekwencja jest ok, wtryśnięte paliwo w kanał nie idzie "na zmarnowanie" jak iskra - jest przepalane.
Nigdzie nie napisałem, że to rewelacja. Chyba, że cenowa.
Jestem przekonany, że wzorowo zda egzamin w zapie.
EMU kosztuje 2 razy tyle i gdyby to był jakiś projekt pod ściganie się, to ok, może byłby sens takiego zakupu. Ale nie jest.
EasyECU jeszcze nigdy nie programowałem, chcę go rozgryźć i przy okazji zrobić coś ciekawego.
Półsekwencja jest ok, wtryśnięte paliwo w kanał nie idzie "na zmarnowanie" jak iskra - jest przepalane.
Nigdzie nie napisałem, że to rewelacja. Chyba, że cenowa.
Jestem przekonany, że wzorowo zda egzamin w zapie.
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Miejmy nadzieję :D
W ogóle siedzisz w temacie otwartych sterowników do pojazdów? Ile kosztuje jakiś megasquirt, czy coś, co obsługuje pełną sekwencję? W sumie w sieci jest trochę schematów i opracowań do stworzenia samemu układu. Nie zastanawiałeś się nad taką opcją?
W ogóle siedzisz w temacie otwartych sterowników do pojazdów? Ile kosztuje jakiś megasquirt, czy coś, co obsługuje pełną sekwencję? W sumie w sieci jest trochę schematów i opracowań do stworzenia samemu układu. Nie zastanawiałeś się nad taką opcją?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Megasquirt w wersji z pełną sekwencją wyjdzie finansowo porównywanie do lepszego EcuMaster EMU, w polsce już mało kto bawi się w MS.
EMU ponad 2000 kosztuje.
EasyECU 3+ to jak na swoją cenę naprawdę dużo może, więcej niż zapek potrzebuje
EMU ponad 2000 kosztuje.
EasyECU 3+ to jak na swoją cenę naprawdę dużo może, więcej niż zapek potrzebuje
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Powoli idzie to do przodu.
Koło sygnałowe 60-2:
Ponadto mam już cewkę, pompę paliwa, wyspawałem listwę z regulatorem ciśnienia paliwa, trójniki paliwowe, zasilanie oleju, robię powoli kolektor wydechowy bo mam już flansze, no i próbuję gdzieś zmieścić wtryskiwacze.
Sprzęgło na jednej tarczy i dobrej okładzinie zamontowane z mieszanką 3:3 sprężyn rusek/saab zaworowe:
Jak coś więcej będzie gotowe, wrzuce fotki.
Koło sygnałowe 60-2:
Ponadto mam już cewkę, pompę paliwa, wyspawałem listwę z regulatorem ciśnienia paliwa, trójniki paliwowe, zasilanie oleju, robię powoli kolektor wydechowy bo mam już flansze, no i próbuję gdzieś zmieścić wtryskiwacze.
Sprzęgło na jednej tarczy i dobrej okładzinie zamontowane z mieszanką 3:3 sprężyn rusek/saab zaworowe:
Jak coś więcej będzie gotowe, wrzuce fotki.
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Zap Transformers.
Czekamy na cdn.
Czekamy na cdn.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Tylko tak dam radę zmieścić wtryskiwacze:
Nie jest to optymalne ustawienie, bo będą sikać na ściankę, ale miejsca innego nie ma.
Ciasno jest
Nie jest to optymalne ustawienie, bo będą sikać na ściankę, ale miejsca innego nie ma.
Ciasno jest
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Zawory w głowicach dotarte, już się nafta nie wylewa w 15 sekund
No i nowe szpilki twarde na 45 HRC a nie około 25 jak fabryka.
Zobaczymy czy dadzą rade gwinty w bloku, bo gwinty w szpilkach toczone a nie nagniatane
Inne rzeczy też popchnięte do przodu, ale za mało żeby coś pokazać.
No i nowe szpilki twarde na 45 HRC a nie około 25 jak fabryka.
Zobaczymy czy dadzą rade gwinty w bloku, bo gwinty w szpilkach toczone a nie nagniatane
Inne rzeczy też popchnięte do przodu, ale za mało żeby coś pokazać.
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Nie myślałeś, żeby gwinty w bloku od razu na sprężynki zrobić? Ponoć trzyma to znacznie lepiej. Albo, jeśli blok masz jeszcze luźny to wstawić tulejki, albo tulejki z kołnierzem (tylko wtedy jak wyrwie to od razu kawał bloku).
Mi jeszcze po głowie chodzą hydrauliczne popychacze. Bo: kominki na szklanki wysokie, grube, można jakby co, rozwiercić na wymiar i wystarczy dorobić magistralę olejową do nich. No i drugą do klawiatur, bo popychacze trzeba będzie wymienić i zmieni się sposób smarowania. Ale w dnieprze już widziałem hydraulikę od cc700 (bo najwęższe, bodajże około 20 mm i długie), to w zapku powinno też się dać.
Co do koła impulsowego, to na którymś rosyjskojęzycznym forum zapka były rysunki takiego koła w postaci koronki, która niemalże licowała z rantem koła pasowego, czyli w zasadzie nie zajmowała miejsca. A czujnik był zamontowany na kawałku blachy alumimiowej, grubej, bo 5 - 6 mm, a ona sama była przykręcona między wlew oleju, a blok. Ota taki dystans. Ale fajnie to wyglądało. Jak mi się uda znaleźć, to wstawię, bo gdzieś w którymś katalogu miałem linki do tego.
Udało mi się znaleźć zdjęcia tej tarczy.
http://zaz.kiev.ua/forum/gallery/?do=sf ... 26&f=18370" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php?p=525064#525064" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php?p=525145#525145" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko w tej wersji czujnik wychodzi dość nisko. Gdzieś widziałem na zdjęciach i rysunkach to zestrojone tak, że czujnik był znacznie wyżej i wyglądało to estetyczniej. Podejrzewam, że wystarczy jedynie odpowiednio obrócić tarczę na kole i przesunąć czujnik w "ładniejsze" miejsce.
Nie myślałeś o zrobieniu nowego kolektora? Wystarczy wyciąć nowe mocowania do głowicy, a potem kombinować z kanałami dolotu. Nie myślałeś, żeby wtryski zrobić nie z góry, czy z dołu, ale tak to wyprofilować, by pasowały od zewnętrznych lub wewnętrznych stron ale jakby w poziomie? Bo, by zachować efektywną pracę wtryskiwaczy, to muszą one pod odpowiednim kątem "celować" w zawory. W tej chwili można się bawić nawet drukiem 3D i przygotować sobie formę do wykonania odlewu. Bo zapowiada się ciekawie, więc miło byłoby dopiąć szczegóły.
Mi jeszcze po głowie chodzą hydrauliczne popychacze. Bo: kominki na szklanki wysokie, grube, można jakby co, rozwiercić na wymiar i wystarczy dorobić magistralę olejową do nich. No i drugą do klawiatur, bo popychacze trzeba będzie wymienić i zmieni się sposób smarowania. Ale w dnieprze już widziałem hydraulikę od cc700 (bo najwęższe, bodajże około 20 mm i długie), to w zapku powinno też się dać.
Co do koła impulsowego, to na którymś rosyjskojęzycznym forum zapka były rysunki takiego koła w postaci koronki, która niemalże licowała z rantem koła pasowego, czyli w zasadzie nie zajmowała miejsca. A czujnik był zamontowany na kawałku blachy alumimiowej, grubej, bo 5 - 6 mm, a ona sama była przykręcona między wlew oleju, a blok. Ota taki dystans. Ale fajnie to wyglądało. Jak mi się uda znaleźć, to wstawię, bo gdzieś w którymś katalogu miałem linki do tego.
Udało mi się znaleźć zdjęcia tej tarczy.
http://zaz.kiev.ua/forum/gallery/?do=sf ... 26&f=18370" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php?p=525064#525064" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php?p=525145#525145" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko w tej wersji czujnik wychodzi dość nisko. Gdzieś widziałem na zdjęciach i rysunkach to zestrojone tak, że czujnik był znacznie wyżej i wyglądało to estetyczniej. Podejrzewam, że wystarczy jedynie odpowiednio obrócić tarczę na kole i przesunąć czujnik w "ładniejsze" miejsce.
Nie myślałeś o zrobieniu nowego kolektora? Wystarczy wyciąć nowe mocowania do głowicy, a potem kombinować z kanałami dolotu. Nie myślałeś, żeby wtryski zrobić nie z góry, czy z dołu, ale tak to wyprofilować, by pasowały od zewnętrznych lub wewnętrznych stron ale jakby w poziomie? Bo, by zachować efektywną pracę wtryskiwaczy, to muszą one pod odpowiednim kątem "celować" w zawory. W tej chwili można się bawić nawet drukiem 3D i przygotować sobie formę do wykonania odlewu. Bo zapowiada się ciekawie, więc miło byłoby dopiąć szczegóły.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Myślałem żeby zrobić od razu na M12x1,75 w blok, ale mam blok gdzie wszytko jest ok i jakoś wolałem je narazie zrobić tak jak teraz, a jeśli wyrwie to kupię sprężynki i będę reperował.
Hydrauliki w zapku nie zgłębiałem, więc się nie wypowiem.
Ładne to koło impulsowe. Ja na razie zostaje przy tym co mam, zobaczymy jak się będzie sprawować. Jest to dobra alternatywa co pokazałeś.
O struganiu nowego kolektora myślałem, mógłbym dzięki niemu lepiej rozplanować wtryski, pompę i listwę. No cóż, zobaczymy czy uda mi się to zmieścić wszystko pod seryjny kolektor. Jeśli nie - będę musiał dorobić flansze i rzeźbić. Wolałbym nie, to znowu odwlecze finał projektu w czasie..
I tak guzdram się z tym straszzzznie
Hydrauliki w zapku nie zgłębiałem, więc się nie wypowiem.
Ładne to koło impulsowe. Ja na razie zostaje przy tym co mam, zobaczymy jak się będzie sprawować. Jest to dobra alternatywa co pokazałeś.
O struganiu nowego kolektora myślałem, mógłbym dzięki niemu lepiej rozplanować wtryski, pompę i listwę. No cóż, zobaczymy czy uda mi się to zmieścić wszystko pod seryjny kolektor. Jeśli nie - będę musiał dorobić flansze i rzeźbić. Wolałbym nie, to znowu odwlecze finał projektu w czasie..
I tak guzdram się z tym straszzzznie
Powolny jeździec :)
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Myślę, że jeśli się zdecydujesz na nowy kolektor, to możesz go wstępnie wyprofilować nawet z jakiejś plastmasy, albo nawet wosku, a potem zastanawiać się, jak go wykonać. Ja bym się na poważnie zastanawiał nad drukiem 3d. Może nawet uda Ci się zrobić to metodą materiału traconego.
Była kiedyś fajna stronka, gdzie jakiś rosjanin lub ukrainiec opisywał przróbki silnika dniepra. Artykuły i masa fotografii. A wiele on w nim przerobił. Między innymi wstawił hydropopychacze. Niestety, w tej chwili znajduję tylko jakieś dyskusje na ukraińskim forum, które pieczętuje się czerwono czarną flagą z trójzjebem i chyba jasne, że tych jebanych chujów propagować nie będę.
Była kiedyś fajna stronka, gdzie jakiś rosjanin lub ukrainiec opisywał przróbki silnika dniepra. Artykuły i masa fotografii. A wiele on w nim przerobił. Między innymi wstawił hydropopychacze. Niestety, w tej chwili znajduję tylko jakieś dyskusje na ukraińskim forum, które pieczętuje się czerwono czarną flagą z trójzjebem i chyba jasne, że tych jebanych chujów propagować nie będę.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Big Red Machine - Zapek by Gomez
Szpilki i głowice na miejscach. Dokręcone na 60Nm.
Co do kolektora to gdybym miał go dorabiać to pewnie ze stali. Dużo gotowych kształtek do pospawania, pewność równych średnic i dość łatwa obróbka, no i niska cena.
Ewentualnie z włókna węglowego, ale tu koszty by nieco urosły.
Teraz czas kończyć kolektor wydechowy
Stay Tuned
Co do kolektora to gdybym miał go dorabiać to pewnie ze stali. Dużo gotowych kształtek do pospawania, pewność równych średnic i dość łatwa obróbka, no i niska cena.
Ewentualnie z włókna węglowego, ale tu koszty by nieco urosły.
Teraz czas kończyć kolektor wydechowy
Stay Tuned
Powolny jeździec :)