no.2
Projekt instalacji ( jednolitej ) do zap-ków owszem mógłby i być ale ... Budowniczowie takich maszyn często miesiącami gromadzą podzespoły , posiadają jakieś przełączniki, przekaźniki i inne akcesoria których nie bardzo da się ujednolicić a kupić nowych nie ma sensu. Ja byłbym za , ale dotyczące dwóch obwodów ,
- rozruchowo-zapłonowego
-ładowania
bo zdaje mi się że te obwody nastręczają wiele problemów. Nie neguję ujednolicenia, bo kto nie zechce to nie wykorzysta w całości projektu ale to już Pan Pikuś.
- rozruchowo-zapłonowego
-ładowania
bo zdaje mi się że te obwody nastręczają wiele problemów. Nie neguję ujednolicenia, bo kto nie zechce to nie wykorzysta w całości projektu ale to już Pan Pikuś.
No nie przesadzajcie, zapłon to przeciez najprostszy obwód ,to samo co żarówka i bateria , tylko zamiast żarówki dajesz cewkę i przerywacz .
Uniwersalnego schematu ładowania nie da sie zrobić, bo masz różne alternatory a oryginalny alternator z zaza to margines w budowaniu motorów , w dodatku skomplikowany przez ten wyłącznik rozrusznika.
Uniwersalnego schematu ładowania nie da sie zrobić, bo masz różne alternatory a oryginalny alternator z zaza to margines w budowaniu motorów , w dodatku skomplikowany przez ten wyłącznik rozrusznika.
Zapłon zapłonem tak jak piszesz akumlator przerywacz cewka "żarówka" mi chodzi przede wszystkim o ładowanie, czyli podłączenie tego nieszczęsnego alternatora. A jeśli chodzi o inne alternatory mniej "marginalne" koszt to ok 200 zł. Chyba jednak zakombinuje z tym bardziej skomplikowanym. Tak więc zgadzam się w stu procentach z kolega Du-Di.
Już wyjaśniam, dlaczego do zaprojektowania instalacji potrzebuję konkretnych informacji na temat osprzętu. Choćby stacyjka. W zależności od typu stacyjki może ona realizować np funkcję załączania świateł. A funkcja ta może dodatkowo być realizowana w dwojaki sposób, bo są stacyjki które wyłączają przednie światło pozycyjne po załączeniu głównego. Dalej - przełącznik świateł na kierownicy. Jeśli nie posiada przycisku do mrugnięcia, to przełączanie można zrealizować masą, stosując oczywiście przekaźniki. Jeśli przycisk do mignięcia jest, to trzeba rozwiązać to inaczej. Kierunkowskazy - zwykłe czy diodowe? Bo jeśli diodowe, to trzeba zastosować inny przerywacz i inaczej rozwiązać sprawę kontrolki.
Układ zapłonowy z klasycznym przerywaczem jest faktycznie prosty do podłączenia, choć i tutaj czają się pułapki. Uwagę trzeba zwrócić na model stosowanej cewki, gdyż nie wszystkie nadają się do pracy z klasycznym przerywaczem mechanicznym.
Na tej stronie:
http://www.izh.yoyo.pl/
w rozdziałach ELEKTRYKA znajdują się części artykułu, który kiedyś popełniłem w sprawie tworzenia instalacji. Więcej znajdziecie na forum iża. Jeśli jest taka chęć i potrzeba, to stworzę coś, co bardziej będzie pasować do zaporożca.
Układ zapłonowy z klasycznym przerywaczem jest faktycznie prosty do podłączenia, choć i tutaj czają się pułapki. Uwagę trzeba zwrócić na model stosowanej cewki, gdyż nie wszystkie nadają się do pracy z klasycznym przerywaczem mechanicznym.
Na tej stronie:
http://www.izh.yoyo.pl/
w rozdziałach ELEKTRYKA znajdują się części artykułu, który kiedyś popełniłem w sprawie tworzenia instalacji. Więcej znajdziecie na forum iża. Jeśli jest taka chęć i potrzeba, to stworzę coś, co bardziej będzie pasować do zaporożca.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Typowy drag ci się z tego rodzi. Masa żelastwa...
Od przyszłego tygodnia będę miał więcej czasu i służę pomocą z elektryką. Postaram się też wrzucić jakieś poglądowe schematy.
Gdzie zdobyłeś i za ile to ładne przednie zawieszenie? Masz jakiegoś dostawcę tego typu spraw?
Od przyszłego tygodnia będę miał więcej czasu i służę pomocą z elektryką. Postaram się też wrzucić jakieś poglądowe schematy.
Gdzie zdobyłeś i za ile to ładne przednie zawieszenie? Masz jakiegoś dostawcę tego typu spraw?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
chłodnica pochodzi od jeepa pracowała przy skrzyni biegów, podłączona do króćców ( przejściówka + końcówka ). Te z boku to lampy, a jeśli chodzi o resztę wykończeń planuję użycie włókna szklanego.
lampy są jeszcze trochę nierówne to taka prowizorka ale zarys jest. Te pręty z boku i z przodu będą wypełnione włóknem tym samym zasłonią bebechy
lampy są jeszcze trochę nierówne to taka prowizorka ale zarys jest. Te pręty z boku i z przodu będą wypełnione włóknem tym samym zasłonią bebechy
- Załączniki
-
- 100_1726.JPG (22.57 KiB) Przejrzano 17556 razy
Zbiornik przerabiam na łezkę, tak więc będzie przedłużony. miałem gdzieś rysunek, jak tylko wpadnie mi w ręce wrzucę skan. Natomiast nie będzie poszerzany, optycznie poszerzy go puszka jaka powstanie z tych prętów. Niedługo ukaże się bryła ostateczna. zasłonięte będzie tylko to co pomiędzy drutami, jeśli zamalować by tą przestrzeń ukaże się to co chcę osiągnąć, tak więc zasłonięte będą częściowo skrzynia, akumlator, cewka, filtry.
Niestety nie wszystko udaje się za pierwszym razem, w tym wypadku pomyłka dotyczy aparatu zapłonowego. Okazało się, że w wyniku błędu pomiarowego zbytnio skróciłem oś łączącą aparat z gniazdem pompy olejowej. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, postanowiłem tym razem wytoczyć nowy element. Poza tym zdjęwszy cylindry okazało się że są w całkiem niezłym stanie ( próg praktycznie niewyczuwalny), czekam na nowe przewody i świece. Tym czasem weekend
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Dlaczegóż cię to niepokoi :) . Postaram się jeszcze dziś. Jeśli chodzi o mocowanie wahacza bo pewnie to cie interesuje. Zaadoptowałem oryginalną część z motocykla krosowego. Wewnątrz wałka są łożyska igiełkowe tak więc sprawność i odporność. Pozdrawiam
Mały update, silnik odpalony grzmi, że asz miło. nagram jakiś krótki film obiecuję. Poza tym zająłem się elektryką, alternator wrócił już z regeneracji, ładuje jest też regulator.
Mały update, silnik odpalony grzmi, że asz miło. nagram jakiś krótki film obiecuję. Poza tym zająłem się elektryką, alternator wrócił już z regeneracji, ładuje jest też regulator.
No właśnie mnie ten wahacz interesuje. Nie wiem, jak łożysko się zachowa, ale gumy dnieprowskie na wahaczu radzą sobie znakomicie.
To czekam na zdjęcie..... i film tez chętnie zobacze. Pamiętam, jak sam budowałem wieprza, i jak się nie mogłem doczekać, kiedy silnik zapali, i bede mógł się przejechać.
To czekam na zdjęcie..... i film tez chętnie zobacze. Pamiętam, jak sam budowałem wieprza, i jak się nie mogłem doczekać, kiedy silnik zapali, i bede mógł się przejechać.
ZAPOR - służba w mundurze
Nie zdążyłem podjechać do garażu, to nie są standardowe łożyska. Oś wchodzi w tuleję która po całości jest łożyskowana, tj. koszyczki z igiełkami są umieszczone wewnątrz tulei na długości ok 25 cm, są prawie tak szerokie jak cale mocowanie.
A jeśli nie wytrzymają rozważę gumy :)
A jeśli nie wytrzymają rozważę gumy :)
- Załączniki
-
- 100_1748.JPG (22.43 KiB) Przejrzano 17553 razy
Czy pisząc o laminatach masz na myśli żywice poliestrowe epoksydowe ?Jeżeli tak to tu masz ciekawą a zarazem wyczerpującą informację.
http://www.jedendojednego.fora.pl/warsz ... ,2666.html
http://www.jedendojednego.fora.pl/warsz ... ,2666.html
Chcę wypełnić te boki jak wynika z wcześniejszych zdjęć plus rysunku, oraz właśnie detale błotniki. Chcę także przekształcić tą metodą zbiornik, zastanawiałem się nawet nad zrobieniem atrapy, a pod nią wpasować zbiornik. Sądzę, że to lepiej by wyglądało.
A po ukończeniu projektu chcę zająć się budową nadwozia samochodowego z laminatu.
Dodane po 1 minutach:
Jeśli wykonam jakiś element powiedzmy ze styropianu, jak go zabezpieczyć nie będzie się topił po nałożeniu żywicy. I co najpierw bo przecież negatyw musi być idealnie gładki wewnątrz, słyszałem o separatorach i innych tego typu wynalazkach. Na razie nie ogarniam
A po ukończeniu projektu chcę zająć się budową nadwozia samochodowego z laminatu.
Dodane po 1 minutach:
Jeśli wykonam jakiś element powiedzmy ze styropianu, jak go zabezpieczyć nie będzie się topił po nałożeniu żywicy. I co najpierw bo przecież negatyw musi być idealnie gładki wewnątrz, słyszałem o separatorach i innych tego typu wynalazkach. Na razie nie ogarniam