Rat Zap
Re: Rat Zap
Oficjalnie rozpoczeła się promocja ZAP-ów na Mazowszu.
Moj dzik zaliczył pierwszą swoją imprezę, wywołał spore zamieszanie, ciekawskich było bez liku .
Poniżej pierwsze profesjonalne zdjęcie.
Moj dzik zaliczył pierwszą swoją imprezę, wywołał spore zamieszanie, ciekawskich było bez liku .
Poniżej pierwsze profesjonalne zdjęcie.
Re: Rat Zap
I tak trzymaj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Gdzie na Mazowszu tera będziesz? Zobaczyłbym
Re: Rat Zap
Na razie nigdzie, nie mam na oku żadnej imprezy no i zima sie zrobiła
Greg, jeżeli będziesz w okolicy Płocka to zapraszam.
Greg, jeżeli będziesz w okolicy Płocka to zapraszam.
Re: Rat Zap
Ładny ci on... Tak powinien na stopkę stawać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kR-ZMsNo7_w[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kR-ZMsNo7_w[/youtube]
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Rat Zap
https://youtu.be/kNk1TlpJK_8" onclick="window.open(this.href);return false;
Takie coś zaświtało mi kilka miesięcy temu jak obejrzałem filmik powyżej, więc następny pewnie będzie pompowany
Może ma ktoś zbędny silnik
Takie coś zaświtało mi kilka miesięcy temu jak obejrzałem filmik powyżej, więc następny pewnie będzie pompowany
Może ma ktoś zbędny silnik
Re: Rat Zap
Spawane lagi przedniego zawieszenia???
Jeśli już iść tą drogą, to z przodu też pompowany amor. Maszyna ciekawa. Pełno oryginalnych rozwiązań - pompka hamulcowa w poprzek, "obrzezany" alternator... No i przekładnia odsuwająca wał - któren tutaj tyle walczył w konstrukcją takiej? Da się prosto? Da się
Jeśli już iść tą drogą, to z przodu też pompowany amor. Maszyna ciekawa. Pełno oryginalnych rozwiązań - pompka hamulcowa w poprzek, "obrzezany" alternator... No i przekładnia odsuwająca wał - któren tutaj tyle walczył w konstrukcją takiej? Da się prosto? Da się
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Rat Zap
Witam po zimie :)
Nic się nie działo, więc się nie odzywałem, ale nie znaczy że Tu nie zaglądałem
Panowie temat następujący.
Przyszło cieplej, więc i wyciągnąłem Iwana, założyłem elektryczną pompkę paliwa i jazda.
Odpalił po zimie z pewnymi oporami ale dał radę
Mała przejażdżka, wróciłem do domu, pochodził chwilę na wolnych, zgasł i to już był jego koniec :)
Po cudowaniu okazało się że skończyły się cylindry z tłokami, poniżej foto co było w cylindrach po zdjęciu głowicy :)
Pomyślałem o nowym zestawie - cylindry plus tłoki, pogadałem z Zazikiem z Wa-wy i odradził mi ten pomysł, gdyż współczesne wykonanie Ukraińskie jest marne, mówi że rozejrzy się za samymi tłokami, a jak mogę to mam ratować stare cylindry.
Zawiozłem głowice na szlifiernie i mówię o ukraińskich tłokach a szpece pokręcili nosem i powiedzieli że na ukraińskich tłokach to nie bardzo bo każdy będzie miał inny wymiar.
W poniedziałek mam gadać z właścicielem szlifierni bo podobno robił Zaporożece na tłokach płaskich z fiata 1500 ale nie byli pewni, bo to dawno już było.
W poniedziałek będę wszystko chyba wiedział, jednak chciałbym Was panowie zapytać - Jeżeli Ktoś z Was robił szlif to na jakich tłokach.
Inspekcja dołu wyszła pozytywnie, nie ma luzu na wale, więc chyba będzie żył
Nic się nie działo, więc się nie odzywałem, ale nie znaczy że Tu nie zaglądałem
Panowie temat następujący.
Przyszło cieplej, więc i wyciągnąłem Iwana, założyłem elektryczną pompkę paliwa i jazda.
Odpalił po zimie z pewnymi oporami ale dał radę
Mała przejażdżka, wróciłem do domu, pochodził chwilę na wolnych, zgasł i to już był jego koniec :)
Po cudowaniu okazało się że skończyły się cylindry z tłokami, poniżej foto co było w cylindrach po zdjęciu głowicy :)
Pomyślałem o nowym zestawie - cylindry plus tłoki, pogadałem z Zazikiem z Wa-wy i odradził mi ten pomysł, gdyż współczesne wykonanie Ukraińskie jest marne, mówi że rozejrzy się za samymi tłokami, a jak mogę to mam ratować stare cylindry.
Zawiozłem głowice na szlifiernie i mówię o ukraińskich tłokach a szpece pokręcili nosem i powiedzieli że na ukraińskich tłokach to nie bardzo bo każdy będzie miał inny wymiar.
W poniedziałek mam gadać z właścicielem szlifierni bo podobno robił Zaporożece na tłokach płaskich z fiata 1500 ale nie byli pewni, bo to dawno już było.
W poniedziałek będę wszystko chyba wiedział, jednak chciałbym Was panowie zapytać - Jeżeli Ktoś z Was robił szlif to na jakich tłokach.
Inspekcja dołu wyszła pozytywnie, nie ma luzu na wale, więc chyba będzie żył
Re: Rat Zap
Ja remont robiłem na zestawie ze wschodu.
Nie wiem czy to był jeszcze orginał czy już podróby.
Jak na razie 23 tyś km zrobiłem i nic się nie dzieje.
Nie wiem czy to był jeszcze orginał czy już podróby.
Jak na razie 23 tyś km zrobiłem i nic się nie dzieje.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rat Zap
Tłoki z 126p, na takich jeździł Jabol.
Trzeba o ile dobrze pamiętam zrobić na cylindrach drugi szlif, splanować tłoki o 2mm,
dorobić tuleje do korbowodów pod sworznie z malucha.
Z tym,że otwory pod sworznie w ori tłokach są leciutko przesunięte względem osi tłoka, a w maluchu nie.
Gdzieś to jest na forum, ale nie mam czasu szukać.
Pasują też tłoki z łady, tutaj nie wiem dokładnie co i jak, ale na pewno w tłokach trzeba rowki pod zabezpieczenia sworzni .
Być może na ten temat też coś na forum znajdziesz, a jeśli nie, to zapytaj Pana Artura http://zazik.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro.
Trzeba o ile dobrze pamiętam zrobić na cylindrach drugi szlif, splanować tłoki o 2mm,
dorobić tuleje do korbowodów pod sworznie z malucha.
Z tym,że otwory pod sworznie w ori tłokach są leciutko przesunięte względem osi tłoka, a w maluchu nie.
Gdzieś to jest na forum, ale nie mam czasu szukać.
Pasują też tłoki z łady, tutaj nie wiem dokładnie co i jak, ale na pewno w tłokach trzeba rowki pod zabezpieczenia sworzni .
Być może na ten temat też coś na forum znajdziesz, a jeśli nie, to zapytaj Pana Artura http://zazik.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro.
Re: Rat Zap
Cześć! jeżeli chodzi o tłoki 126 to ja mam takowe.Faktycznie,trzeba stoczyć denka o 2 mm,nominał,bo i tak mają średnice o 1mm większą,tulejkę pod sworzeń musisz dorobić zdaje się na fi 20 sworznia,przesunięcie osi sworznia niestety jest no i wszystkie cztery tłoki trzeba zważyć,bo są duże rozbieżności wagi.Poza tym to działa i nie mam z tym problemu.Pozdrawiam!
Re: Rat Zap
Wszystko wiem.
Cylindry już się robią na płaskich tłokach od Fiata 125p 1500 cm.
Właściciel szlifierni mega pozytywny facet, mówi że niejednego Zapa na tych tłokach zrobił i chodziły dobrze.
Średnica tego tłoka jest 77 mm, więc trochę do zebrania ale mówi że to nie wpływa bo jest z czego zbierać, niektórzy chcieli nawet aby szlifować na 77,4 czyli drugi szlif fiata aby miał lepszego kopa.
Tłoki pasują bez żadnych przeróbek i co najważniejsze ma taki kompletny zestaw jeszcze że starych czasów :)
Pracownicy mówią że jest z tego typu ludzi że i c nie wyrzuci a wszystko przyda się
Podobno nawet ma jeszcze trzy kompletne podłogi nowe do Warszawy.
Są jednak już to wiekowi ludzie, więc jakby ktoś miał podobny problem zapraszam póki chce się im jeszcze robić :)
Cylindry już się robią na płaskich tłokach od Fiata 125p 1500 cm.
Właściciel szlifierni mega pozytywny facet, mówi że niejednego Zapa na tych tłokach zrobił i chodziły dobrze.
Średnica tego tłoka jest 77 mm, więc trochę do zebrania ale mówi że to nie wpływa bo jest z czego zbierać, niektórzy chcieli nawet aby szlifować na 77,4 czyli drugi szlif fiata aby miał lepszego kopa.
Tłoki pasują bez żadnych przeróbek i co najważniejsze ma taki kompletny zestaw jeszcze że starych czasów :)
Pracownicy mówią że jest z tego typu ludzi że i c nie wyrzuci a wszystko przyda się
Podobno nawet ma jeszcze trzy kompletne podłogi nowe do Warszawy.
Są jednak już to wiekowi ludzie, więc jakby ktoś miał podobny problem zapraszam póki chce się im jeszcze robić :)
Re: Rat Zap
Podrzuć Pan fotki tych tłoków. One faktycznie tak pasują 1:1, jeśli chodzi o ich wysokość i fi sworznia? Polecałbym Ci je poważyć i poodchudzać względem oryginalnych, bo pod masy układu korbowego jest parowana przeciwwaga na wałku wyrównoważającym.
A biker`s work is never done...
Re: Rat Zap
Też mam wątpliwości co do tych tłoków.Montowałem coś takiego kiedyś do Junaka tylko że wypukłe i pewnie jak większość ludzi co miała taki motocykl bo nic innego wtedy nie było.Problem był w tym że te tłoki puchły i się przycierały.Być może jest to spowodowane tym,że jest to tłok do silnika chłodzonego wodą a nie powietrzem.Danie większego luzu montażowego tłoka chyba nie rozwiąże sprawy.Ja bym wybrał pf 126 i tak zrobiłem no i ta waga,sądze, że są o wiele cięższe niż ori i pf 126 ale jak to powiadają,jak nie spróbujesz to się nie przekonasz.Nie chciałbym się tutaj wymądrzać,ale wiedz że te tłoki były montowane do kredensa w wersji odprężonej czyłi na paliwo o oktanie wtedy 78 co czyni je teraz bezużytecznymi i bez obrazy dla tych fachowców co robią ci ten remont,byc może mają dobre intencje i szacun że się podjęli,ale że by było tak że chcą wykorzystać okazje do zarobienia.W swoim życiu przekonałem sie że jest grupa ludzi co za kase zrobia wszystko.Mam nadzieje że na takich nie trafiłeś,nie zrozum mnie źle,dziele się tylko swoimi wątpliwościami.Pozdro!
Re: Rat Zap
Panowie pozwolę sobie przypomnieć Wam Wasza Własną dyskusję na ten temat:
http://zapek.odt.pl/viewtopic.php?f=5&t=316&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń 22mm jak w Zapie, zabezpieczenia również.
To ja poszedłem w prośbę do tej szlifierni, roboty maja pełno, wiec nie robi im różnicy czy zarobią te 200 na szlifie czy nie, poza tym facet robi szlify od 1970 więc niejedno widział i niejedno przerobił.
ZA3 - piszesz o przycierających się tłokach - po prostu gość co Tobie to robił nie miał doświadczenia bo dał za mały luz - może był to pierwszy jego wiatrowy silnik a prędzej robił same wodniaki i za mały luz dał - któż to wie.
I sprawa płaskich tłoków 125p.
Tak są do odprężonych silników, jednak odprężony silnik jest przez to że jest płaski tłok we 125p a przy normalnym wypukły - mamy mniejsze sprężanie i inne wyprzedzenie zapłonu można było jeździć na 78 oktan a nie jak uważasz że tłok jest w materiale tłoka.
Jeżeli do odprężonego silnika wlejesz 95 też będziesz jeździł tylko że słaby jest.
http://zapek.odt.pl/viewtopic.php?f=5&t=316&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń 22mm jak w Zapie, zabezpieczenia również.
To ja poszedłem w prośbę do tej szlifierni, roboty maja pełno, wiec nie robi im różnicy czy zarobią te 200 na szlifie czy nie, poza tym facet robi szlify od 1970 więc niejedno widział i niejedno przerobił.
ZA3 - piszesz o przycierających się tłokach - po prostu gość co Tobie to robił nie miał doświadczenia bo dał za mały luz - może był to pierwszy jego wiatrowy silnik a prędzej robił same wodniaki i za mały luz dał - któż to wie.
I sprawa płaskich tłoków 125p.
Tak są do odprężonych silników, jednak odprężony silnik jest przez to że jest płaski tłok we 125p a przy normalnym wypukły - mamy mniejsze sprężanie i inne wyprzedzenie zapłonu można było jeździć na 78 oktan a nie jak uważasz że tłok jest w materiale tłoka.
Jeżeli do odprężonego silnika wlejesz 95 też będziesz jeździł tylko że słaby jest.
Re: Rat Zap
Może faktycznie spróbuj z tymi tłokami,jak fachowcy zapewniają,że będzie git.Wydaje mi się że bedziesz prekursorem,bo tak jak tu czytałem to chyba nikt takich nie ma a moze się spiszą i będzie to coś dobrego w niezłej cenie.Kibicuje i czekam na relacje!
Re: Rat Zap
Dzisiaj odebrałem ze szlifu, czekam jeszcze na głowice.
Tłoki na zdjęciach poniżej, są o niebo lepsze od wschodnich wg. fachwoców, mają wkładki termiczne przeciw puchnięciu.
Wysokość tłoków taka sama jak oryginalnych, sworzeń 22mm, zabezpieczenia są.
Tłoki na zdjęciach poniżej, są o niebo lepsze od wschodnich wg. fachwoców, mają wkładki termiczne przeciw puchnięciu.
Wysokość tłoków taka sama jak oryginalnych, sworzeń 22mm, zabezpieczenia są.
Re: Rat Zap
Wyglądają spoko :) oby pasowały :) Ja mam komplet tłoków z Łady żyguli, też podchodzą do Zapa i mają płaszcz pokryty teflonem? grafitem? Chyba po to żeby nie przycierały się ;D
Odprężenie pewnie spowodowane było źle zaprojektowaną komorą spalania i występowaniem stuku przy niskooktanówce ;D
Mógłbyś zedytować to zdanie, bo mało z tego kumam :DZalo pisze:Tak są do odprężonych silników, jednak odprężony silnik jest przez to że jest płaski tłok we 125p a przy normalnym wypukły - mamy mniejsze sprężanie i inne wyprzedzenie zapłonu można było jeździć na 78 oktan a nie jak uważasz że tłok jest w materiale tłoka.
Jeżeli do odprężonego silnika wlejesz 95 też będziesz jeździł tylko że słaby jest.
Odprężenie pewnie spowodowane było źle zaprojektowaną komorą spalania i występowaniem stuku przy niskooktanówce ;D
A biker`s work is never done...
Re: Rat Zap
Nie mogę edytować, chodzi mi o to że benzyna 78 była bardziej podatna na samozapłon ( z definicji liczby oktanowej) i przez to silnik musiał mieć niższy STOPIEŃ SPRĘŻANIA, żeby jeździć na takiej benzynie.
Uzyskali to przez zastosowanie płaskich tłoków (w silnikach na benzynę 95 masz wypukłe tłoki), nie przez przekonstruowanie silnika.
Nie ma różnicy w materiale tłoka, czy to normalny czy odprężony silnik.
Uzyskali to przez zastosowanie płaskich tłoków (w silnikach na benzynę 95 masz wypukłe tłoki), nie przez przekonstruowanie silnika.
Nie ma różnicy w materiale tłoka, czy to normalny czy odprężony silnik.
Re: Rat Zap
Dokładnie, chodziło mi o tę część zdania o materiale. Nie sposób się nie zgodzić. Oby siadło, to wtedy będziemy mieli kolejnąalternatywę dla ruskiego szitu :D Pomierz kompresję po zmontowaniu :) Pasowanie dajesz jakie? 0,07?
A biker`s work is never done...
Re: Rat Zap
A co Ty się tak na zaza obraziłeś że się wyprzedajesz ze wszystkiego?
A biker`s work is never done...