Cześć
Cześć
Witam bractwo tworzycieli :-)
Jestem Wojtek. Benzynę zamiast krwi mam od kiedy sięgam pamięcią. Zawsze, w każdej dziedzinie ciągnie mnie w stronę poprawiania, ulepszania...itd.
Tak mi się zdarzyło że wymyśliłem sobie moto na silniku samochodowym V6. Ponieważ nasze nowe prawo skutecznie utrudnia rejestrację, przychodzę do was z zapytaniem : czy w Zapku zarejestrowanym jako Sam mogę dokonać wymiany silnika na v6 3.0 bez większych perturbacji prawnych?
Pozdrawiam :-)
Jestem Wojtek. Benzynę zamiast krwi mam od kiedy sięgam pamięcią. Zawsze, w każdej dziedzinie ciągnie mnie w stronę poprawiania, ulepszania...itd.
Tak mi się zdarzyło że wymyśliłem sobie moto na silniku samochodowym V6. Ponieważ nasze nowe prawo skutecznie utrudnia rejestrację, przychodzę do was z zapytaniem : czy w Zapku zarejestrowanym jako Sam mogę dokonać wymiany silnika na v6 3.0 bez większych perturbacji prawnych?
Pozdrawiam :-)
Re: Cześć
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Cześć
Cześć, witaj.
Silnik jest częścią zamienną. Jeśli masz legalny motocykl, to powinno dać się bez większych problemów dokonać zmiany silnika na inny. Potem tylko musisz udać się na badania i nowelizację wpisów do dowodu.
Co za silnik planujesz wsadzić? Audi? Ford? Opel? Inny?
Silnik jest częścią zamienną. Jeśli masz legalny motocykl, to powinno dać się bez większych problemów dokonać zmiany silnika na inny. Potem tylko musisz udać się na badania i nowelizację wpisów do dowodu.
Co za silnik planujesz wsadzić? Audi? Ford? Opel? Inny?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Cześć
Silnik będzie pochodził z Toyoty model Camry. Z niej również będzie automatyczna skrzynia biegów. Fajnie byłoby zachować również ABS.
Jednostkę wybrałem ze względu na stosunkowo nie duże gabaryty - nie chcę zbyt długiego moto, jak i niezawodność - lubię tą markę.
Zastanawiam się czy wkładając taki silnik w zarejestrowany motocykl i dokonując niezbędnych zmian, choćby wzmocnienia ramy, diagnosta nie odeśle mnie po homologację...
Jednostkę wybrałem ze względu na stosunkowo nie duże gabaryty - nie chcę zbyt długiego moto, jak i niezawodność - lubię tą markę.
Zastanawiam się czy wkładając taki silnik w zarejestrowany motocykl i dokonując niezbędnych zmian, choćby wzmocnienia ramy, diagnosta nie odeśle mnie po homologację...
Re: Cześć
Jeśli masz motocykl zarej. na 1200 ccm a zgłosisz wymianę na 3500 ccm to na bank. Silnik można wymieniać ale bez zwiększania pojemności, a jak zwiększasz to będziesz miał przeboje z urzędasami.
A biker`s work is never done...
Re: Cześć
Pewnie masz rację...niestety....ale może tylko rzeczoznawca?
Ciekawe jakie tortury obowiązują na takich badaniach homologacyjnych?
Najprościej byłoby moto zrobić od początku i zarejestrować za granicą, ale nie znam nikogo kto by się podjął wywiezienia i papierologii. A może znacie jakieś forum z Czech, Niemiec lub Anglii w tematyce Sam'ów?
Ciekawe jakie tortury obowiązują na takich badaniach homologacyjnych?
Najprościej byłoby moto zrobić od początku i zarejestrować za granicą, ale nie znam nikogo kto by się podjął wywiezienia i papierologii. A może znacie jakieś forum z Czech, Niemiec lub Anglii w tematyce Sam'ów?
Re: Cześć
To wina UE. Nowe przepisyw wprowadzono w związku z koniecznością dostosowania polskiego prawa do wymogów unijnych, a w szczególności do dyrektywy 2007/46/WE, określającej szczegółowe wymagania homologacyjne, których spełnienie jest konieczne do dopuszczenia do ruchu drogowego w UE nowych typów pojazdów, przedmiotów ich wyposażenia lub części. Więc w całej UE masz to samo- zostają stany.
Z tą wymianą silnika to jest to informacja z wydziału komunikacji mego rodzimego. Każda ingerencja w konstrukcję musi zostać zgłoszona. Najprościej to chyba dorwać papier na jakiegoś starego japońca. Sądzę że nikt aż tak nie będzie wnikał, jeśli mielibyśmy jakiś egzotyczny model- no i koszty najmniejsze.
Z tą wymianą silnika to jest to informacja z wydziału komunikacji mego rodzimego. Każda ingerencja w konstrukcję musi zostać zgłoszona. Najprościej to chyba dorwać papier na jakiegoś starego japońca. Sądzę że nikt aż tak nie będzie wnikał, jeśli mielibyśmy jakiś egzotyczny model- no i koszty najmniejsze.
A biker`s work is never done...
Re: Cześć
Jeśli do karoserii przystosowanej do silnika prawie 6l. wstawisz silnik o poj. 3l (mniejsza masa, moment, moc) to ok. Co innego jak do motocykla, do ramy zaprojektowanej pod np. 750 ccm wstawisz silnik 1200 (większa masa, moc, moment) to już inna bajka. Większe osiągi powodują konieczność dopasowania hamulców, sztywności konstrukcji, zawieszeń do wzrostu masy etc.
A biker`s work is never done...